Zondag 25 juli

25 juli 2021 - Kanjiža, Servië

Vandaag in Servië aangekomen. Was wel wat zoeken naar de weg naar de grens. Aan de Hongaarse kant van de grens stond een enorme file . Wij konden er gewoon langs fietsen . Ieder paspoort werd gecontroleerd , onder de scan gehouden en uiteindelijk een stempel in het paspoort. . En dat voor ieder persoon die door de grens ging. Je kunt wel nagaan waarom de file zo lang was.Zeker wel 2 uur wachttijd.  Het inentings boekje hoefde hij niet te zien. Hij vertelde politie agent te zijn en geen dokter. Stond een behoorlijke wind en het was erg warm vandaag. Geld gepind bij de atm. Weer een andere munteenheid . 1 euro is 117 .dinar Theo heeft zich wat vergist . Ipv 50 euro hebben we 500 euro gepind .krijg je echt niet op hier. Als we het land uitgaan wisselen we het wel weer om. Dat wordt weer rekenen. We staan op een camping bij kanjiza. Grote gezellige camping met allemaal tenten en oude caravans. Campers staan er niet. Zwembad erbij. Wat bruinig water . Weet niet of het thermaal water is. Een volle badkuip met spelende kinderen . De camping ligt aan de rivier de Tirza . Ook daar werd veel gebruik van gemaakt. Wij vonden het water er niet zo schoon uitzien. Op de camping bood iemand ons koud water en kippekluifjes aan . Praatje gemaakt met de zoon die prima Engels sprak. Voor morgen een kamer geboekt in novisad . Plan is morgen vroeg te gaan fietsen ivm de warmte

we zijn buiten de eu zone en daardoor moeilijk te bereiken en verhalen door te sturen . Indien de plek WiFi heeft gaat het wel lukken.

1. Leembruggen:
    25 juli 2021
    Wat een avontuur weer Theo en Rien 😃
    Gelukkig wat beter weer 🌼😎 Geniet van jullie verhalen !
    Doe voorzichtig en geniet😊
    Groetjes!
  2. Ellen Schade:
    25 juli 2021
    Hoy Gezellig weer Z,N lang verhaal Alweer 3 we weg en toch steeds een verslag Goed hoor Leuk om wat meer van de bevolking te zien en te horen Morgen Sukses en hoop niet te warm ,maar ook geen regen Zien jullie nog wat van de O S Nou zien,zal meer horen zijn Annemiek v Vleuten dacht dat ze goud had , Maar had omdat oortjes niet mogen niet meegekregen dat er een Oostenrijkse 5 min voor haar reed ,dus het goud won. tiurnen ook niets en de zwem 4 x 100 m vrije slag Hadden het wel gedacht maar werden 4 de morgen verder verslag Sukses Tot morgen
  3. Cock:
    26 juli 2021
    Terug in de goede oude tijd toen reizen nog een avontuur was. Leuk weer dat "gehannes" met vreemde valuta. Doet mij denken aan onze reizen in Turkije vóór de coupe van generaal Kena Évren in 1980. Weer een prima reisverslag! Groet Cock
  4. Trudy en Andre:
    26 juli 2021
    Servië bereikt, wat een prestatie! Geniet van het prachtige land en het mooie weer. Succes en veel plezier.
  5. PaCo:
    26 juli 2021
    Hoi Rineke & Theo, wat leuk om het allemaal te lezen, Soms gaan jullie weer terug in de tijd, maar dat is ook best leuk. Gelukkig beter weer, maar je hebt het niet voor het uitkiezen wat het gaat worden. Jullie gaan best al snel, hoeveel km hebben jullie al gereden? Geniet ervan en we kijken uit naar de nieuwe verhalen. Groetjes Paul & Cora