Dinsdag 1-8

2 augustus 2023 - Villenauxe-la-Grande, Frankrijk

Afgelopen nacht heeft het vreselijk geregend . De tent heeft het goed door staan . We hadden de fietstassen van Theo binnen kunnen zetten en die van mij in de voortent ( wel een groot woord) ook de accu’s konden we binnen opladen. Vanmorgen was het droog . Spulletjes oppakken en weg wezen . Het weer bericht gaf gister aan veel regen en daarom ook een kamer geboekt op ongeveer 50 km afstand. Gister veel gefietst en vandaag wat rustiger aan. De kamer die we geboekt hadden was in een hotel/restaurant . Bij aankomst was alles pot dicht . Daar sta je dan. De tel nr gebeld en er werd niet opgenomen. Theo heeft booking gebeld voor dit probleem. Zij gaan dan contact proberen te maken . Ook zij kregen geen antwoord. De regel is dan dat iemand binnen een half uur moet reageren anders wordt er voor ons een andere lokatie gezocht. Een meneer die wat verder op in de straat stond vroeg of hij kon helpen. Hij heeft het een en ander gebeld . Bleek dat de sleutel in een brievenbus lag .Zo konden we toch naar binnen . De eigenaresse zei dat er een communicatie probleem was en zij geen Engels sprak. Maar het is dus weer opgelost. We hebben wel betere kamers gehad . Alles is erg sober en weinig onderhoud gehad. Maar we hoeven dit niet te kopen ( zoals mijn vader dit altijd zei) . Vanmiddag lekker relax en uitgerust

ps het heeft vandaag toch niet geregend 🤨

1. Olaf:
    3 augustus 2023
    Wat leuk, dat je de wijsheid van je vader aanhaalt, dat relativeert. Gelijk denk ik dan, had mijn vader ook wijsheden? Ik zal het aan Caspar vragen. Ik kan ze niet terug halen.