Vrijdag 4 /8

4 augustus 2023 - Dinant, België

Gister regende het de hele dag. Daarom hadden we besloten om de dagroute met de trein te doen . Was een goede beslissing . Kamer geboekt vlak bij het station . De volgende dag maar eens kijken wat we gaan doen.

vanmorgen zag het weer er redelijk uit. Om 8 uur zaten we al op de fiets. Regenjack aan ( is ook lekker warm) sokken en joggings broek. 13 graden . Het lijkt wel herfst. We hebben bijna de hele dag langs de Maas gefietst. Daardoor was de afstand 20 km extra  .We gingen als een speer. Af en toe een buitje maar het viel dus reuze mee. Prachtig fietsen langs de Maas . Vele sluizen , af en toe een bootje. De natuur is ook prachtig ivm de vele regen . We zijn dus nu in België 🇧🇪. In Dinant.Onderweg kwamen we al gelijk een aantal friet winkels tegen .
almere komt steeds dichterbij..Zo langzamerhand hebben we ook wel zin om naar huis te gaan. Komt mede door het slechte weer.
telefoon van Theo heeft het begeven. Alle berichtjes komen dus nu via telefoon Rineke

als laatste:

volgens het weerbericht blijft het de komende 3 dagen regen en lage temperaturen.
we hebben besloten om morgen naar huis te gaan . Vermoedelijk fietsen we de 110 km naar Maastricht ( en pakken daar de trein naar huis. Of misschien al eerder.  Jammer , maar de lol van het fietsen is er toch wat van af door het slechte weer. We kijken terug op een fantastische vakantie , heel veel meegemaakt, veel gezien , veel km gereden . Totaal zal het ongeveer 6000 km zijn. ( ongelofelijk)

jullie bedankt voor het lezen van de Blog het meeleven, adviezen, steun, support .
wij hebben dit als erg fijn ervaren .

dikke kus van Theo en Rineke

1. Jaap en Irene:
    4 augustus 2023
    Erg jammer dat het weer tegen zit maar na ongeveer 6000 km op de pedalen te hebben gestaan geven wij jullie groot gelijk om de trein naar huis te nemen.
    Bedankt voor alle mooie verhalen. Het was weer super leuk om met jullie “mee te mogen reizen”.
    Succes nog even voor de laatste kilometers, maar toch ook nog veel plezier gewenst.
  2. Gr Piet en Marijke:
    4 augustus 2023
    Groot gelijk, waarom de laatste loodjes het zwaarst laten wegen, als je de stal ruikt!! Van ons ook bedankt voor de verhalen,we keken elke avond de fever weer nieuws was en nu dus ook blij om weer van jullie te horen Heel fijn dat dit avontuur (buiten alle nattigheid) goed is verlopen en tot gauw!!!
    Hoy R en T Wat een verstandig besluit om naar huis te gaan Het is fantastisch geweest en het zou jammer zijn om nu nog wat op te lopen door het slechte weer Sukses met het laatste stuk jullie hebben het fantastisch gedaan en genoten Hartelijk dank voor alle verslagen ,ik heb er van genoten en mee beleefd ,Sukses morgen en tot horens,Gr E
  4. José Van Opstal:
    5 augustus 2023
    Respect! We hopen jullie snel te spreken en te zien.
  5. Greet:
    Dank voor het leuke reisverslag. En heb een goede terugreis.
    Hartelijke groet,
    Greet
    5 augustus 2023
    Hoi T&R, bedankt voor jullie verslag. Ik schat dat de 140 km vandaag wel worden gehaald. Dan nog de trein van een paar uur naar Amsterdam. Maak het je niet te moeilijk. Jullie hebben de 6000 gehaald, wat een afstand!!! Jullie hebben het er levend afgebracht en zijn niet in het ziekenhuis gekomen, ook niet voor een medische ingreep voor de suiker. Gefeliciteerd en ik denk, dat het thuis best even wennen zal zijn, maar jullie zijn een fantastisch stel. Op naar de laatste loodjes en van mij mag de vlag uit!!!!
  7. Tineke:
    Welkom thuis weer.
    Wat hebben jullie veel beleefd.
    Jammer van de regen en gelijk dat jullie nu thuis zijn.
    Binnenkort weer even gezellig koffie drinken. Groetjes Tineke
  8. Steffen:
    7 augustus 2023
    Hallo Rineke en Theo, het was weer erg leuk en spannend om jullie verslagen van een mooie reis te lezen en de route op de kaart te volgen. Dankzij Google Translate kon ik ook bijna alles vertalen. Ik ben erg onder de indruk van deze lange afstand en wat er allemaal mogelijk is met een fiets!! Ik kijk nu al uit naar volgend jaar als je weer op reis gaat. Groeten van Steffen en familie