Zondag 22 augustus

22 augustus 2021 - Zagreb, Kroatië

We hebben vanmorgen besloten om naar Zagreb te gaan met de trein of de bus. Dit ivm de warmte en het bergachtige gebied . Het is de bus geworden . Fietsen konden in de laadruimte en wij op comfortabele stoelen in de prachtige bus. Het is 260 km naar Zagreb. In de bus zijn 2 chauffeurs die elkaar aflossen en halverwege is er een pauze bij een restaurant . In het restaurant stonden levens grote opgezette dieren . Beren, evertzwijnen en damherten . Deze dieren leven in dit berggebied.  Mooie route met veel beklimmingen die door de bus genomen zijn. We waren om 15.00 uur in Zagreb. We zien hier meer fietsers en niet te vergeten” fietspaden” . We zijn nu tijdelijk de bergen uit. Het is duidelijk vlakker. In de bus al een slaap plaats gereserveerd voor aankomende nacht.
Volgens de weerberichten wordt de temp echt lager en regen voorspeld.Ben benieuwd hoe het weer zich gaat ontwikkelen. Morgen gaan we naar Slovenië. Vanavond voor het eerst weer onder een dekbed.

1. Ellen Schade:
    22 augustus 2021
    Hoy Jullie worden als maar verstandige Ben ik blij mee, Al die warmte en bergen is geen combinatie Heerlijk vakantie houden en genieten van goede slaapruimte Zo te zien wordt het koeler Blijf genieten van de steden en mooie natuur Gr E
  2. Jaap en Irene:
    23 augustus 2021
    Een fijn idee, een “gewoon” bed en niet berg op, berg af hoeven fietsen in de hitte. Aan de andere kant ook een beetje jammer, want jullie wilde graag kamperen. Maar het belangrijkste is dat jullie het fijn hebben en genieten van al het mooie en bijzondere om jullie heen. Wij beleven alles een beetje mee via jullie verhalen, super leuk.
  3. Olaf:
    23 augustus 2021
    Ik las dat in Zagreb een museum is voor verbroken relaties. Jullie hebben deze tocht met elkaar beleefd en konden elkaar blijven steunen. een hele ervaring, die weer perspectief geeft voor later. Nu gaan jullie lekker met de bus op weg naar Slovenië. Het zijn allemaal plaatsen, waar ik nog nooit ben geweest, dus ik krijg nu een indruk via jullie belevenissen. Veel plezier en bedankt
  4. Cock:
    23 augustus 2021
    Ik kan mij alleen maar bij de vorige "sprekers" aansluiten. Het moet tenslotte wel vakantie blijven. Met Rineke alles weer ok? Groet, Cock