Zondag 18 juni

18 juni 2023 - Taifa Algeciras, Spanje

Afgelopen nacht was het erg onrustig en luidruchtig bij het strand en de Boulevard Zaterdag avond. Uitgaans avond. Duurde zeker tot 3 uur. Moeilijk in slaap komen, warm ( geen airco) raam open met als gevolg dat we allebei behoorlijk zijn gestoken en het lawaai duidelijk te horen was. Ik heb uiteindelijk oordopjes in gedaan . Toch nog een paar uurtjes geslapen.Theo slaapt altijd wat makkelijker in.  Om 7.30 uur op de fiets gestapt. Op naar het vaste land van Spanje . Vandaag een regendag. Onweer en bliksem . Enorme plensbuien en daarna weer droog. Weer is de hele dag onstabiel. We hebben regelmatig geschuild. Bij de Marokkaanse grens was er strenge controle. Alle tassen van ons werden gecontroleerd . Er stond ook een drugs hond bij de grens . De kaartjes voor de overtocht was zo geregeld en een half uur later zaten we op de boot. We besloten om vast een stuk te gaan rijden en maar kijken hoe de buien zich ontwikkelen. Uiteindelijk door de regelmatige plensbuien in een klein plaatsje toch een kamer genomen in een hotel. De afstanden in Spanje zijn vrij lang zonder dat je iets tegenkomt om te overnachten. Morgen schijnt het weer prachtig weer te worden.

1. Monique takens:
    18 juni 2023
    toch een boeiend uitstapje gemaakt naar Marokko. Een avontuur op zich was dat. Nu weer terug op het "vaste land". Hoop dat het weer jullie goed gezind is de komende periode. Wij hebben zojuist de eerste regenbui sinds maanden gehad, (al het mag de naam bijna niet hebben).
    Succes de komende dagen .
  2. Ellen Schade:
    18 juni 2023
    Hoy R en T Is gelukt de overtocht prima Wat wisselt het weer Hier wachtte we op regen Nog niets gevallen Wel benauwd Sukses in Spanje Jullie hebben al gemerkt dat er in Spanje heel,heel veel zand is blijf maar zo veel mogelijk langs de kust Dan wordt het geen tocht door Spanje maar een rondreis Gaan jullie eigenlijk ook nog naar Portugal.?Voor jullie als stoere fietsers toch een klein stukje om Veel Sukses morgen Gr E
  3. Trudy en Andre:
    18 juni 2023
    Hoi Theo en Rineke. Wat is het toch wonderlijk dat wij zitten te smachten naar een bui, omdat de natuur om water schreeuwt. Jullie krijgen de volle laag, terwijl dat natuurlijk ongebruikelijk is.
    Hopelijk gaat het weer ten goede veranderen en kunnen jullie droog verder en wat meer gebruik maken van de tent.
    Leuk om jullie verhalen te lezen; het blijft stoer om zoveel te ondernemen.
    Succes verder en groet! We leven mee.