Maandag 19 juni

19 juni 2023 - Alcalá de los Gazules, Spanje

Vandaag op weg naar Sevilla . Helaas dezelfde weg als de heenweg maar er is geen andere mogelijkheid. Er is daar nl een natuurlijk gebied waar je omheen moet. Eerst naar Sevilla en daarna richting Portugal . Scheelt dat de weg bekend is . Flink klimmen . Mijn accu was niet helemaal opgeladen. Zal ws de stekker niet goed aangesloten zijn. Maar in de bergen heb je een volle accu absoluut nodig. Maar het is gelukt . Buiten steigingen moet je ook altijd weer naar beneden en dan de accu even uit zetten. Na 50 km kwamen we pas een café tegen waar we de accu konden opladen . Camping was niet ver meer maar wel behoorlijke steigingen . Daar gelijk een heerlijk broodje met kaas gegeten en ijskoud water. Theo heeft de olijf olie die wij erbij kregen van het broodje gebruikt  om de ketting te smeren. de camping was bekend. Helaas was het spelletje ( qwizz)  wat we daar vorige keer vergeten waren,  niet meer gevonden . Wat boodschappen gedaan en verder heerlijk bij het zwembad gezeten en gezwommen , gelezen en gepuzzeld . De temperatuur was 27 graden . Bij de buren op de camping mochten we wat spulletjes in de koelkast zetten. Zij gingen in de avond terug naar Gibraltar en wij mochten gebruik maken van de tafel en de stoeltjes , de koelkast . Op deze camping staan veel mensen uit Gibraltar waar Engels gesproken wordt. Vanavond spaghetti bolognese gegeten . Iedere dag dag is eigenlijk een verassing voor ons . We weten  wel ongeveer waar we naar toe gaan maar hoe het verder gaat weten we niet. Dit vinden wij wel leuk. Gieren zweven hoog in de lucht om dat dode dieren voor hun worden klaargelegd . Zo groeit de populatie van de gieren . Het veraste ons om te horen dat de boeren hier 4,5 miljoen kippen op hun boerderij mogen hebben. Wat opvalt is de grote ruimte die de koeien hebben .

1. Ellen Schade:
    20 juni 2023
    hoy R en T Wat heerlijk dat luxe en rustige leventje Blijf het lekker zo volhouden Sevilla werd hier bij het weerbericht zelfs genoemd omdat het daar zo heet was Maar zoals ik lees genieten jullie ervan en nemen ook jullie rust Blijf dat doen veel plezier Gr E
  2. Olaf:
    20 juni 2023
    Wat een kunstenaar hebben jullie. Je ketting smeren met olie van de broodjes. Ga ik later ook doen. Recyclen van de dingen van het land. Daarom lopen de tanks in Ukraine zo goed, want Ukraine is topland in de productie van slaolie en andere oliën. Nu weet ik waarom Rusland dit land wilde inpakken, had ze gelijk invloed op graan en olie en kunstmest, dus op eten, in Afrikaanse landen. Ook op fietsenkettingen dus. Theo bedankt voor de tip. Rineke dit is om van te genieten naast de tent.