Zaterdag 17 juni

17 juni 2023 - Martil, Marokko

Ivm de warmte waren we al om 6.45 uur op pad. Buiten was het nog heerlijk koel.in de medina was alles rustig. Inmiddels weten we dat de mensen pas later in de ochtend op staan. De blauwe stad hebben we in ieder geval gezien en was de moeite waard. Een toeristisch hoogte punt . Gister nog geprobeerd 3 vrouwen in Marokkaanse kleding te fotograferen maar dat stelden zij niet op prijs. Toen ik vroeg of het mocht stonden ze alle drie snel op van het bankje ,  praatte boos en hadden een takje in hun handen waar ze mee dreigden . Jammer . Ws mag het niet van hun geloof. De foto die toegevoegd is komt van Google. We zaten 600 meter hoog en moesten afdalen tot zee nivo. Helaas merkte onderweg dat we onze helmen in het hotel vergeten zijn. Jammer maar niets aan te doen. We doen altijd erg ons best om niets te vergeten maar het gebeurt toch. Bv een verdeel stekker en een spelletje is ergens blijven liggen. Een bergje ertussen maar de rest was afdalen. Dat gaat natuurlijk heerlijk. Onderweg wel wat wilde honden tegen gekomen die de bergen invluchten nadat een auto toeterde toen de chauffeur zag dat de honden achter ons aan kwamen . Het was toch niet zo erg warm vandaag. In de ochtend waren we al in tetouan . In Martil ( 15 km verder aan de kust) hebben we een kamer gehuurd. We zitten aan een boulevaar bij de zee. Best wel druk op het strand en ook wat mensen in het water. Het is vandaag zaterdag en dat is ook wel te merken. Er wordt geflaneerd door de vele mensen, restaurantjes zijn vol en wat kleding winkeltjes / souvenirs en koffie tentjes. Wij hebben vanavond weer heerlijk Marokkaans gegeten. Is erg goedkoop en uitgebreid. Morgen gaan we proberen om weer terug naar Spanje te komen met de boot.

1. Cock:
    Mooie foto's!
  2. Olaf:
    18 juni 2023
    Ik snap het niet van die Marokkaanse vrouwen. Of je bent op straat en dan kan iedereen je zien/fotograferen. Of je bent binnen en dan kan je zelf kleden naar wat je zelf/ je man van je vraagt. Zij hadden gewoon geen zin en dat is jammer voor ons allen. Daar heb je geen takje voor nodig, daarmee houd je een hond, onrein dier, op afstand. Belachelijk vond ik het. Zeg gewoon, dat je niet wilt. Gelukkig was het heerlijk aan het strand. Lekker even zwemmen of gewoon niets doen. Hier is het broeierig warm. Gisteren op het waalstrand gezeten samen met de hond. Vandaag rustig gebleven.
  3. Ellen Schade:
    18 juni 2023
    Hoy R EN T Nog even en ik begin met hoy toeristen Leuk dat jullie toch genoten hebben van Marokko Nog even en jullie gaan als echte toeristen een fototoestel meenemen met 85 zoom zoals ik heb,dan kan Indië vrouwen fotograferen op 200 meter afstand en merken ze daar niets van Nog een fijne dag en morgen Sukses met de overtocht Gr E