Zondag 1 augustus

1 augustus 2021 - Skopje, Macedonië

We zijn al weer 4 weken onderweg en vandaag in noord Macedonië gearriveerd. We hebben wel de bus kunnen nemen van Nis naar Macedonië. 210 km relaxen in een airco bus. Ging niet allemaal even gemakkelijk. De gastheer heeft ons naar het busstation gebracht en met de chauffeur onderhandeld over het meenemen van de fietsen. De voorwielen en de achterwielen moesten uit de fiets anders pasten ze niet in het bagage ruim. En daar gingen we. Paar keer gestopt bij de grotere plaatsen en gelijk plas pauze. Prima bus en goeie stoelen . De bus had 2 chauffeurs . Een voor het Servische gedeelte van de rit en de ander voor net Macedonisch gedeelte. De grens passeren duurde 1 uur. Alle passagiers de bus uit bij de beide grensovergangen. Paspoorten laten controleren en daarna de bus weer in . Het eerste gedeelte was erg heuvelachtig en aan beide zijde van de weg enorme bergen die er kaal uitzien. Die hebben we dus overgeslagen. In Skopje heeft theo de fietsen weer in elkaar gezet. Ons hotel is vlak bij een bazaar. Klein hotel en een erg vriendelijke en behulpzame eigenaar. Voelt allemaal wat Turks aan. We hebben het idee dat hier veel toeristen komen. Kijke, kijke niet kopen. Het land lijkt armer dan Servië . Er zijn hier moskeeën en vrouw met hoofd doekjes. Best wel een aparte stad met veel standbeelden .

1. José Van Opstal:
    1 augustus 2021
    Wat een mooi avontuur zijn jullie samen aangegaan. Leuk om te lezen.
  2. Ellen Schade:
    1 augustus 2021
    Hoy Gijn dat jullie de bus konde nemen, Wel even rustig en wat koeler Er wordt een langdurige hittegolf voorspelt in Griekenland Hou er rekening mee en maak wat minder kilometers per dag ,Wat schrijven jullie dagelijks uitgebreide verslagen Fantastisch en bedankt Morgen een rustige koele dag Veel Sukses Gr E
  3. Monique takens:
    1 augustus 2021
    Beste Rineke en Theo, wat maken jullie weer veel mee. Bijzonder om in dit stuk van Europa rond te reizen lijkt ons. Veel plezier met het vervolg. Gr Harry en Monique
  4. Olaf:
    2 augustus 2021
    Wat heerlijk in een bus met airco. Dit weer is ook wel buiten proportioneel. Fijn, dat je samen kan genieten. Ik zag een kaart met alles tussen 35 en 45 graden. Lijkt me hoger dan bloedheet. Zelfs in zuid Italië was het zo warm. Rustig blijven totdat het wat koeler wordt. Succes
  5. Tineke:
    2 augustus 2021
    Wat goed dat jullie nu in Macedonië zijn.
    En wat een geweldige fietstocht ik doe het jullie niet na.
    En wat een conditie.
    Jullie zien en maken veel mee. Leuk hoor echt avontuurlijk. Het is in griekenland nu ook bloedheet. Goeie fietsvakantie verder.
    Leuk steeds jullie verhalen te lezen.
    Groetjes Tineke.