Maandag 2 augustus

2 augustus 2021 - Veles, Macedonië

We hebben besloten om kleine afstanden te fietsen ivm de warmte. Vroeg starten en weer vroeg stoppen. Vanmorgen zaten we om 6.30 uur op de fiets. De temp was nog nog heerlijk. Onderweg in een plaatselijk winkeltje eten en drinken gekocht. We wilden vandaag naar Veles gaan en dat is 50 km . Is te doen . Het eerste stuk ging prima maar na 25 km kwam de heuvel. Best wel pittig. Helaas was de weg erg slecht naar beneden waardoor we bijna net zo langzaam naar beneden gingen als naar boven. Beneden was een prachtig groot meer. Leek van groenig van kleur. Er waren wel wat dagjes mensen waarvan ook enkele in het water waren . Inmiddels werd het steeds warmer. Om 12 uur waren in onze studio. Prima lokatie. En natuurlijk airco. Vanmiddag lekker gerelaxt. Het was te warm om naar buiten te gaan. Vandaag blijkt er een feestdag “ dag van de republiek” te zijn. Alle winkels zijn gesloten. Morgen gaan we maar een korte afstand rijden . 30 km . Daar is nl een hotel . Het plaatsje Prilep ( waar we naar toe moeten)ligt op 91 km en dat is te ver in deze weersomstandigheden. Blijft tot en met donderdag hoge temperaturen .

1. Gr Piet en Marijke:
    2 augustus 2021
    Goed om je aan te passen aan de hitte, dan blijven jullie genieten van de vakantie!
  2. Ellen Schade:
    2 augustus 2021
    Hoy Wat hoor ik verstandige plannen ,Goed dat jullie de afstand en het tempo aanpassen ,Misschien ook nog veranderen van route naar andere bestemmingen,Wel leuk dat er wat te zien is onderweg en dat jullie vaker een hotel nemen met airco Blijf genieten en morgen een rustige dag Denk aan de gezondheid Jullie zijn wel jeugdig ,maar geen 18 meer Sukses veel Gr E