Zaterdag 8 juli

8 juli 2023 - Vilagarcía de Arousa, Spanje

Afgelopen nacht op de camping was het lang onrustig. Verschillende buren vonden het erg gezellig met elkaar tot zeker 1 uur in de nacht..We hebben toen wel gevraagd om te stoppen met de conversaties en dat gebeurde ook wel. Het regende vannacht behoorlijk , halverwege de nacht was het wel weer droog. Ook reed er een goederen trein en het vliegtuig liet ook van zich horen. Al met al niet zo’n lange nacht. Vandaag maar het kort ritje. Morgen naar Santiago . Vanmiddag heel relaxed . Alle kleding gewassen in de wasmachine , alles weer lekker fris , droog en in de fiets tassen . Lekker gelezen, en weer uitgerust . We staan op een fijne camping .Camping ligt in een inham van de oceaan.  Geen gedoe met de elektra , lekkere douche en eten mocht in de koelkast . Effe lekker tutten vandaag. Power bank is een aantal weken wat nat geworden en niet meer functioneerde , is ws toch droog geworden. We hebben het weer geprobeerd op te laden en dat is gelukt. Toch leuk dit soort dingen . Het weer is goed , temp ongeveer 24 graden .  Sinds we weer in Spanje zijn is de tijd weer 1 uur later dan in Portugal.

b dankt voor jullie leuke reacties . Fijn dat jullie zo mee leven

1. Gr Piet en Marijke:
    8 juli 2023
    Wat een leuke foto: jullie hele garderobe aan e waslijn! Even tijd voor wat huishoudelijke klusjes en alles weer op orde voor de het vervolg. Bijna weer op de plek waar jullie gestart zijn toch? Wat is het plan voor de route op de terug reis, natuurlijk afhankelijk van wat jullie tegenkomen?
  2. PaCo:
    9 juli 2023
    Hoi Rineke & Theo, wat leuk om alles zo te volgen. Af en toe voel je het wel kriebelen. Leuk dat jullie naar Santiago gaan, misschien zijn jullie erbij als het wierookvat gaat bewegen. Dan zijn er heel veel monniken in de weer om dit in beweging te krijgen. Het is het grootste wierookvat Botafumeiro ter wereld. Het dient om de lucht te zuiveren van de geuren van de pelgrims en als toeristische attractie. Je weet nooit wanneer deze in beweging wordt gezet. Het massief zilveren vat is 1,50 meter hoog en weegt ca. 53 kg. Oudste versie uit 1851. Het vat moet door meerdere personen worden aangeslingerd en kan een snelheid halen van ca. 68 km/h door de ruime dwarsbeuk. Het kan een hoogte halen van 20 meter en 1 slingerboog is 65 meter. Wat een verhaal he, maar altijd leuk om te weten. Geniet van jullie reis en wij blijven het op de “voet” volgen. Groetjes PaCo
  3. Ellen Schade:
    9 juli 2023
    Hoy R en T Leuke uitleg van het wierookvat Wel tijdig na de hoofdmiddelen anders is de kerk vol en gaan de deuren dicht .Heerlijk hè zo,N dagje tutten ,Morgen 24 Gr dat is mooi fietsweer Hier is het 30 Gr Sukses met de volgende route Gr E