Zaterdag 7 augustus

7 augustus 2021 - Peshtani, Macedonië

Vroeg op pad gegaan daar in onze route een bergetappe zat. Voor het eerst weer eens kippenvel op de armen omdat de temp 16 graden was . Van het hotel kregen we een lunchpakket mee omdat we zo vroeg weg gingen. Heel attent.
eerste stuk uit Bicola begon al met steigingen en zo is het de hele dag door geweest. De echte bergetappe was zwaar maar fantastisch mooi . Behalve dan in het begin de vele kleine vliegjes. Echt honderden om je heen. Geen idee waarom dit was en waar ze vandaan kwamen. Met name als je stilstond. Niet alleen op je lichaam maar ook de kleding, tassen petjes enz. Alleen wapperen met je handen of de wind werd het minder. Hoogte van de berg 1600 meter. We gingen echt tot de top. Daar een fantastisch uitzicht op het meer. Schijnt dat het meer dieper is dan de middellandse zee en het is drinkbaar. mijn accu moest vandaag overuren maken , en nodig opgeladen worden. Gelukkig kon ik de top nog bereiken . Naar beneden heb je geen accu nodig . Trouwens een hele lange afdaling met veel haarspeldbochten  Het was niet druk op de weg. Ik ben behoorlijk vooruit gereden op de berg zodat ik in het dal bij het eerste de beste huis de accu kon opladen . Theo ploeterde in zijn eigen tempo naar boven . De top  Was verder dan we dachten . Theo had wel water bij zich maar misschien niet voldoende voor de hele rit.  Bij de top heb ik een auto aangehouden met de vraag aan de bestuurder om theo de fles water te geven als zij naar beneden reden. Man met geel shirt . Kon niet missen. Is ook gelukt. Voor het opladen van de accu vroegen de mensen overdreven veel geld .  Ik had geen keus dus oké . Goed dat we de accu nog even wat bijgeladen hebben daar ons verblijf ook hoog in de bergen was. Dat wisten we niet . Maar de kamer is prima , uitzicht fantastisch. Zie filmpje. Morgen blijven we een dagje in Ohrid daar er veel bezienswaardigheden zijn en we willen wel even zwemmen in het mooie en schone meer.

1. Jaap en Irene:
    7 augustus 2021
    Jeetje, Rineke, wat een goed idee om een fles water mee te geven aan een voorbijganger in een auto. Dat zal voor Theo een hele verrassing zijn geweest.
    Geniet van de mooie plek waar jullie nu zijn. Het ziet er prachtig uit.
  2. Trudy en Andre:
    7 augustus 2021
    De fietsaccu is opgeladen. Nu die van jullie zelf nog......
  3. Cock:
    8 augustus 2021
    Begrijp ik het goed dat jullie alweer op de terugweg zijn. Griekse grens bereikt en dan omkeren. In ieder geval veel plezier. Groet Cock
  4. Tineke:
    8 augustus 2021
    Jeetje wat een klim. En Theo zonder accu.
    Maar het is weer gelukt. Maak er vandaag maar een rustig dagje van.
    Groetjes Tineke
  5. Ellen Schade:
    8 augustus 2021
    Hoy Dagje te laat reactie, Maar ik had een begrafenis in het Oosten van het land Zo te horen genieten jullie van de natuur,Wat goed om de hoge bergen te nemen ,Goed van Theo zo zonder accu ,maar jij gaat ook goed ,Mede door het regelen wat je intussen tijd kan doen ,Neem tussendoor wel wat vrije dagen Zo tijdens de VACANTIE Morgen veel Sukses Gr E
  6. Rineke Haasnoot:
    9 augustus 2021
    Ik dacht al” waar blijf je” 😂