Zaterdag 24 juni

24 juni 2023 - Tavira, Portugal

Als fietsen 3 hoog naar boven moeten , gaan ze de volgende dag weer naar beneden. Echter super knap dat Theo dit voor elkaar krijgt. Ook alle bagage moet weer naar beneden . Alles is wel zwaar. Op weg naar Portugal. De eerste hindernis kondigden zich al snel aan . Een brug voor auto’s over een rivier die ongeveer 3 km was. Daarnaast liep een fietspad. Maar die was gesloten door werkzaamheden. Tja dat wordt ongeveer 30 km omrijden . Hebben we niet gedaan. We hebben toch de auto weg genomen om een 30 cm brede strook . Spannend, maar wel gelukt .volgens de route moesten we weer op een ….pad rijden. We zijn sterk gebleven en hebben dit niet gedaan. Dat betekende 10 km extra maar dat hadden we er wel voor over. Toen moesten we met de Ferry naar de overkant Portugal in te komen. Weer zoeken waar de Ferry lag. Eerst maar even eten en daar hebben we de tijd voor genomen. Zak ijsblokjes gedaan om in de thermoskannen flessen te doen . Taak voor Theo.,Die blokjes pasten niet dus veel geram om het wel pas klaar te maken .,Het toeristen informatie vertelde waar de Ferry lag . Ging om 14 uur en we waren er om 13.55 uur. Maar de kaartjes moesten elders gekocht worden. Theo op de holletje daar naar toe en ik heb de fietsen aan boord gezet. Gered!!!! Aan de overkant ligt Portugal.Tijdens de overtocht zagen we enorme kwallen drijven. Ik denk niet dat ik in dat water had willen zwemmen. We zijn in Portugal. Door de zeewind lijkt het koeler hier. Blij dat we deze keuze gemaakt hebben . We in de Algarve. We zijn er nog niet achter waarom het hier zo super zou zijn. We staan nu op een camping . Onder een afdak .Allen de binnen tent opgezet. We gaan het zien. Camping heeft een groot zwembad . Heerlijk afgekoeld . Kamers zijn hier rete duur . Onder de 70 euro kun je niets boeken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen Schade:
    24 juni 2023
    Hoy R en T Het is wat met die fietspaden,Van alle landen die jullie hebben gehad is dit geloof ik het slechtste Maar ja dan maar omrijden jullie hebben de tijd , maar het is wel lastig iedere keer Is dat niet te voorzien Ben benieuwd naar de paden in Portugal Morgen goede rei s met goede fietspaden Sukses Gr E