Zaterdag 22 juni

22 juli 2023 - Vielle-Saint-Girons, Frankrijk

Gisteravond tijdens het verwisselen van de achterband van de fiets van Theo zag hij dat de spaak door de velg was heen getrokken . Doordoor had het wiel een slag en was dus instabiel. De volgende morgen toch maar terug naar de grote stad . Declaton had niet de juiste maat wiel niet op voorraad. Enfin lang verhaal kort. Een fietsenwinkel heeft het voor elkaar gekregen om het juiste wiel op de fiets te zetten .De wegen in Spanje, Portugal en Marokka zijn dermate slecht dat de fietsen daar behoorlijk onder te lijden hebben. Dan is het zoeken naar een fietsenmaker die de juiste spullen heeft en dit ook kan vervangen. Het is nu zaterdag dus eigenlijk hadden we geluk dat er iemand aanwezig was die dat kon. Mensen willen je wel graag helpen als ze horen hoeveel km we gefietst hebben en waar we zijn geweest. En niet te vergeten dat we nog zeker 1400 km voor de boeg hebben. Volgens ons komen we nu wel thuis . Het weer is Frankrijk is zonnig . We hebben hoofdzakelijk de velo 1 route gereden .Erg druk met fietsers die ook genieten van het mooie weer.  Door de bossen en alleen maar goede fietspaden . Wat rijdt dat dan heerlijk. Wij staan op een enorme grote camping . Erg rustig en lekker relaxed .

1. Trudy en Andre:
    22 juli 2023
    Het is jullie gegund om na al die “hobbels” lekker te fietsen met een heerlijk zonnetje erbij. Dat geeft jullie waarschijnlijk vleugels, want er is nog een hele afstand te overbruggen. Het gaat vast lukken! Veel plezier weer en een voorspoedige voortzetting van jullie missie toegewenst! Groet van T & A.
  2. Ellen Schade:
    22 juli 2023
    Hoy R en T Fijn dat de fiets weer in orde is Een les voor de volgende vakantie Korter 2 maanden ,of onderdelen meenemen of adressen weten onderweg voor een A P K Keuring Maar jullie fietsen weer Morgen een goede dagGr E
  3. Olaf:
    23 juli 2023
    Hier op tv is de Tour de France bijna afgelopen, maar we blijven verbonden met jullie tour in France, België en Nederland. Gelukkig zijn er dan mecaniciens die daar al klaar staan met een vervangend wiel. Geluksvogels!!. Lekker weer en een goede camping wat wil je nog meer.
    Riet heeft de vierdaagse afgerond, net als Amanja. Het normale leven gaat weer door en dat is best ontspannen. Handig van jullie om een velo 1 route even te nemen, geen grindpad en meer kans op fietsenzaken. Succes Toutes van bien.