Vrijdag 21 juli

21 juli 2023 - Bayonne, Frankrijk

Inmiddels al 8 weken onderweg. Wat hebben we veel gezien en meegemaakt. Vandaag waren we bij declaton ( nieuwe achterband fiets Theo) en jong stel was erg geïnteresseerd in onze fietsreis . Erg leuk hoor . Zo komen we wel meer mensen tegen die nieuwsgierig zijn waar we vandaan komen en wat we gefietst hebben . Altijd leuk om te vertellen dat we oa in Marokko zijn geweest.
Afgelopen nacht heeft het geregend. Vanmorgen Zwaar bewolkt maar de temp was goed. Mijn fiets liep wat aan . Ws waren het de rem blokjes achter.,Deze hebben ook echt hun best gedaan in de vele afdalingen . We hebben de fiets toch maar bij een fietsen winkel laten repareren . Veiligheid staat bovenaan. In de eerste instantie gaf de fietsenmaker aan geen tijd te hebben maar uiteindelijk toch ruimte gemaakt om het probleem op te lossen. We hebben 2 tabletten chocolade gekocht dat enorm gewaardeerd werd.
 .Fijn dat het weer in orde was . We merken dat door de vele km de fietsen wel te lijden hebben. Er is wat meer onderhoud nodig. Nieuwe buitenlanden , remblokjes , regelmatig kettingen smeren, nieuwe snelbinders . Dan hebben we nog niets eens een lekke band gehad Vanmorgen af en toe een regenbui onderweg. Regenjack aan / regenjack uit. Vanaf 12 uur overwegend zonnig weer. Het was een prachtige tocht naar Bayonne. We staan op een camping ongeveer 10 km van Bayonne. De camping was eigenlijk vol maar we hebben gelukkig toch nog ergens een klein plekje gekregen:,Het is maar voor 1 nacht.

1. Ellen Schade:
    21 juli 2023
    Hoy R en T Fietsen zijn kennelijk niet gemaakt voor lange tochten Want het bebaard me dat er toch iedere keer kleine dingen kapot zijn Alles meenemen is ook geen doen ,Maar zo te horen komt het iedere keer toch vrij snel in orde Heerlijk dat het weer redelijk is Geniet van de Franse cultuurcentrum natuurbGoede dag morgen Sukses Gr E
  2. Olaf:
    23 juli 2023
    Toutes va bien. Al het goede komt jullie toe. Natuurlijk slijten de fietsen. Ik herinner me nog hoe Theo voor de eerste keer naar Griekenland was gefietst. Hij kwam terug op een barrel , maar na enig opknapwerk, kwam er een goede fiets onderuit, waarop ik nog jaren heb gereden. Ik hoop dat de fietsen het volhouden tot in Almere. Tot nu toe blijven de frames in goede staat. Veel kleine dingen moeten vervangen worden, zeker nu je kan zeggen, dat je helemaal in Marokko bent geweest. ( Ook iets voor het Almeerse maandblaadje? )