Woensdag 31 mei

31 mei 2023 - Almere, Nederland

Vandaag naar Palencia gereden. Het eerste stuk was lastig. Het was dezelfde weg als de pelgrims lopen. Pad met enkel kleine en grote kiezels. We snappen nu waarom iedereen 2 loopstokken gebruiken . mensen zijn erg vriendelijk, iedereen zegt gedag . Wat ons opvalt dat er ook mensen bij zijn die best wel moeilijk lopen . Het is dan echt wel een opgave om zoveel km te lopen . De winkels gaan pas om 9 uur open . Wij zijn al om 8 uur op de fiets hopende een supermarkt tegen te komen. Het landschap is prachtig. Heel afwisselend , prachtige bloem velden met klaprozen, veel bloeiende brem . Ook langs de paden een bloemenzee. En dan de pelgrims die heel rustig iedere stap vooruit zetten . Wat wil een mens nog meer. Tja eigenlijk een asfalt weg en een supermarkt😂. In een klein winkeltje hebben we een heerlijk stokbrood met kaas en tomaat gekocht. Verder kom je echt niets tegen. Voor morgenochtend hebben we vanavond vast inkopen gedaan. Uiteindelijk toch op asfalt gekomen. Wind in de rug , lekker zonnetje en doorrijden. We zijn in een hotelletje beland vandaag. regen eind van de middag. Systeem waar je de standen van de accu kan verstellen werkte niet op de fiets van Theo . Hij kon alleen in de eco stand fietsen. . Via via kwamen we in een gespecialiseerde fietswinkel die uiteindelijk een nieuw systeem erop heeft gezet. Gelukkig  was het in voorraad. Ook weer in orde. De powerbank wilde niet meer opladen. Waarschijnlijk nat geworden tijdens het opladen in de stortbui van een paar dagen geleden. Misschien droogt hij nog in het zonnetje achter op de fiets .

1. Olaf:
    1 juni 2023
    Net als klaprozen: ze zijn een week mooi en dan ineens vallen ze om. Geweldige fietsen en dan ineens pech. Fijn dat je dan een fietsenzaak tegen komt. geniet van het eenvoudige, zoals die pelgrims doen, dan kom je verder. Jullie maken een mooi verslag. Iedere keer denk ik, dat ik ook wel mee zou willen rijden .