Dinsdag 31 mei

30 mei 2023 - Burgos, Spanje

We zijn in Burgos beland.Eerst een berg beklommen van 961 meter maar dan kom je ook in Bergos. Fietstocht ging vandaag goed. Weer is wat instabiel. Zonnetje , bewolkt en in de avond regen. Veel gezocht naar een camping . Eentje bestond er gewoon niet meer en een ander was veranderd in een park. Uiteindelijk op de valreep kwamen toch nog een camping tegen.
op deze camping veel Nederlanders die allemaal kwamen om de kathedraal te bezoeken . Wij dus ook. We zijn daar vanmiddag naar toe gefietst. Wij vinden het tot nu toe de mooiste kerk die we gezien hebben. Absoluut het bezoeken waard. Pracht en praal. Moeilijk te omschrijven . Zie foto’s .Vanavond weer een beetje regen maar niet te vergelijken met gister. Gisteravond een enorme hoosbui met hagelstenen, donder en blixem en windhozen. Gelukkig stond alles in de tent. Was ook best wel koud.
Op de dag veel in de busch busch gereden .prachtige omgeving maar super slechte paden met kiezels . Daardoor trilde het ophang systeem los van de fiets . We hebben de moer weer vastgedraaid en gelijk ook maar die van de andere fietstas. Zat ook niet meer zo strak. Vermoeiende dag . Vandaag maar even gekozen voor een wat minder uitdagend pad.Er lopen heel veel pelgrims. Gister telde we er87 al voor 11 uur . De pelgrims hebben een paspoort waarop een stempel opgezet wordt. Er wordt geslapen in hostels en met een paspoort betaal je ongeveer 7/15 euro .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap en Irene:
    30 mei 2023
    Wij zijn niet religieus, maar katholieke kerken kunnen prachtig zijn. Ook deze die jullie bezocht hebben is heel mooi. Goede foto’s ook. Nemen jullie even een rustdag, we worden zelf al moe als we over jullie inspanningen lezen.
  2. Ellen Schade:
    30 mei 2023
    Hoy R en T alles goed Alweer wat uitgerust Houw goed in de gaten dat jullie deze bergen moeten opbouwen wat conditie betreft Verstandig om een rustige dag te nemen Ik ken die kathedraal Hij is inderdaad heel mooi Maar Spanje staat bekend om de mooie kerken Geniet ,doe het rustig aan en Sukses Jullie zijn en blijven kanjers Gr E
  3. Olaf:
    31 mei 2023
    Leuk die woordspeling Burgos naar Bergos. Knap met al die bagage, ook al hebben jullie electrische fietsen. Ik vond die jongen en dat meisje zo lief bij elkaar staan, al weet ik niet of het Jozef en Maria waren of een gedeelte uit het Hooglied. Maakt ook niet uit, geniet van die kleine dingen in zo'n grote kerk, dan ben je ineens zelf ook niet meer zo klein.
  4. Trudy en Andre:
    Hoi Theo en Rineke.
    We genieten weer van jullie mooie verhalen en (bijna) nog meer van de prachtige foto's. Het is, als vanouds, geen saaie reis hoor! Jammer dat het weer niet zo mooi is, terwijl wij hier in Nederland juist in een mooie stabiele fase zitten.
    Heel veel plezier toegewenst en geniet van al jullie belevenissen. Wij genieten mee!
  5. Nancy:
    31 mei 2023
    Prachtige kathedraal zeg! Klinkt alweer als een heel avontuur, en dat al in de eerste paar dagen! Wij volgen mee, super leuk om te lezen