Woensdag 28 juli

28 juli 2021 - Smederevo, Servië

Vanmorgen vroeg op pad gegaan ivm het warme weer. Eerst maar naar Belgrado .,een enorme grote , drukke en grijze stad. We hadden niet zo de behoefte om de stad te verkennen . Komt ook de het extreem warme weer. Kost veel energie om de route uit de stad te vinden. Heel veel verkeer die het erg vervelend vinden een paar fietsers op hun weg. Dat betekent heel goed opletten, regelmatig stoppen om op de tablet de weg te vinden en op tijd een fietspad te kunnen bereiken. Uiteindelijk gelukt om de weg naar het zuiden te vinden.  Er zaten een paar flinke heuvels in. Je verwacht eigenlijk langs de Donau geen heuvels van dit formaat.  Onderweg probeerden we extra voorraad drinken mee te nemen . Er zijn nl onderweg weinig winkels.,Dus 1 fles water opdrinken, een fles in onze drinkbekers en 1 fles in de tas tussen de slaapzakken om het koel te houden. Een fles melk om te drinken en ook een andere fles bij de waterfles. Daar door we dan een paar mee en dan zou de voorraad weer aangevuld moeten worden . Onderweg bij een huis bood een meneer limonade aan. We hebben regelmatig onderweg bij mensen water gevraagd. Was nooit een probleem . Op zoek naar een hotel heeft ook weer iemand ons geholpen. Dat betekende wel 6 km terug fietsen . ( vindt theo nooit zo leuk) . Nu zitten in een hotelkamer met airco . We hebben vanavond naar de route kaart gekeken. Met deze extreme hitte kan minder gefietst worden . We hebben enkele mogelijkheden bekeken maar zijn er nog niet uit wat we gaan doen

1. Ellen Schade:
    28 juli 2021
    Hoy .Die extreme hitte is toch niet leuk Neem een paar dagen rust tot de hittegolf voorbij is zijn er geen winkels waar goede fietskaarten te koop zijn ? ik vind het fantastisch dat jullie door zetten,maar vergeet niet het is vakantie en jullie hebben de tijd en let op de gezondheid Morgen veel sterkte en suksesGr Ellen
  2. Jaap en Irene:
    29 juli 2021
    We sluiten ons aan bij Ellen, denk om de gezondheid met de hitte, maak het niet te bont. Goed idee om camperen af te wisselen met hotelkamer. Een keer een dagje niet fietsen kan natuurlijk ook, maar zoals jullie zelf schreven, een minder grote afstand en rustig fietsen is zeker ook een prima idee.
    Neem de tijd hoor, geniet er van.