Woensdag 14 juni

14 juni 2023 - Tetouan, Marokko

We zijn in Marokko en in de plaats Tetouan. Vanmorgen stonden de fietsen gelukkig nog voor de deur. Theo is vannacht wel een keertje wezen kijken. Ook een andere gast in het appartement heeft gekeken . Hij vertelde dat in de nacht 2 Afrikaanse jongens bij de fietsen hebben gestaan. Helaas voor hun is het hun heel moeilijk gemaakt om de fietsen mee te nemen. Fietsen weer opgetuigd en op naar de boot. Liep allemaal heel soepeltjes . Onderweg nog hele groepen dolfijnen gezien. Best wel dichtbij. Extra verrassing voor ons. We vierden vlak langs Gibraltar . Heel bijzonder . In een uur waren wel al in cueta . Door de stad naar de grens. 2 x spaanse controles en 4 x Marokkaanse controles . Maar dan ben je ook in Marokko. Helder blauwe lucht , warm en een stevige wind langs de gehele kust naar tetouan. Alles ziet er prachtig uit. Groene grasvelden die door vele mensen nat gespoten werden en straten werden aangeveegd. Redelijk rustige weg met veel taxi’s . Daar we nog geen Sim kaart hebben van Marokko konden we de weg alleen vinden door het te vragen . Mensen zijn erg behulpzaam , bellen iemand als zij het niet weten. Uiteindelijk bleek het hotel in de medina ( oude binnenstad) te zijn. Vlak achter de medina ligt het paleis van Mohammed 6 . De medina bestaat uit kleine straatjes met kleine winkeltjes vol koop waar. Af en toe dachten we dat we in de de Efteling waren. Kleine ruimtes waar iemand achter een naaimachine zat, veel winkeltjes met gouden sieraden , bedelaars en mensen die je willen helpen en daardoor een zakcentje kunnen verdienen. Natuurlijk is er een vriendelijke Marokkaan die ons door de medina heeft geleid naar het hotel. Wat een mooi hotel. Ingericht volgens de Marokkaanse maat staven .zie foto’s . Allervriendelijkst personeel . Inmiddels hebben we geld gewisseld en een Sim kaart gekocht van Marokko zodat we internet kunnen gebruiken . Het is hier echt bloedheet. Indien mogelijk blijven we nog 1 nachtje . Je waant je echt in een andere wereld . Ongelofelijk dat we nu in Afrika zijn.Als we weer verder fietsen moet dat echt vroeg gebeuren want in de middag is het te heet.

1. Steffen:
    15 juni 2023
    Leuk dat je nu in Afrika bent. Hoe was de overtocht per schip. Hoe lang duurt het? Moet je vooraf reserveren?
    Ik kijk uit naar de mooie foto's uit Marokko.
    Veel succes en veel groeten van Steffen
  2. Olaf:
    15 juni 2023
    Hier zijn electrische fietsen gestolen, die in de speciale fietsenberging van de appartementen stonden. En in Marokko kunnen ze gewoon op straat staan. Het is maar hoe je het bekijkt. Fijn dat jullie weer door konden gaan, want zonder fiets kan je niet verder een fietsvakantie houden.
  3. Ellen Schade:
    15 juni 2023
    Hoy R en T Leuk dat jullie deze reis toch zo genieten van steden en dorpjes Doet me genoegen Maat ieder zijn eigen manier van vakantie houden Leuk om nog een nacht te blijven Jullie kunnen per dag de route volgen wat het leukste is Blijf genieten en morgen een heel fijne dag Gr E