Donderdag 15 juni

15 juni 2023 - Chefchaouen, Marokko

Het hotel was al vol geboekt dus zijn we vanmorgen in alle vroegte weer op pad gegaan. Hotel was absoluut prachtig maar het sanitair was te weinig voor alle gasten .Namelijk 2 toiletten en 1 douche ( geen warm water)  Om naar de toilet te gaan moest je 2 smalle trappen af en door een hal. Ruim van te voren bedenken of je echt wel je blaas wilde regelen met name in de nacht. Vanmorgen werden we uitgezwaaid door de kok. Het doel was Chefchaouen. Om 7.30 uur op de fiets ivm de hitte. Heerlijk koel buiten . Kostte wat energie om weer de medina ( oude binnenstad ) uit de komen . Komt over als een soort doolhof.
we fietsen dus zuidelijke richting. Stoffige slechte wegen , armoede, veel kinderen , geiten, koeien en af wat onaangename geur . Verkeer houdt redelijk rekening met ons . Niet te vergelijken met Spanje . Verkeer rijdt behoorlijk hard . Veel oude vrachtwagens met schapen / dieren ,  mensen en heel veel bagage . En natuurlijk de berg etappe. Daardoor gaat de accu ook sneller leeg. De bergetappe ging prima . Begin al warm te worden dus onderweg een aantal keren water getapt en water gekocht. Ons hotel lag natuurlijk op een berg. Theo heeft een tweede accu maar die van mij was ook zo goed als leeg . Hotel konden we niet vinden. Was weer in de binnenstad ( medina). Uiteindelijk eerst mijn accu ergens 30 minuten opgeladen . Theo is toen het hotel lopend gaan zoeken . Was eigenlijk wel dichtbij maar een straat verkeerd en je verdwaalde weer. Maar we zijn er weer. Fijn hotel met airco en een goed badkamer. Douchen en relaxen. In ons hotel was geen plek voor nog een nacht maar bij het hotel om de hoek was wel plaats. Gaan we ook doen en morgen de binnenstad bekijken . Vanavond vlak bij het hotel heerlijk gegeten. Gezellig praatje gehad met de lokale bevolking

1. Olaf:
    16 juni 2023
    Medina is het Arabisch voor stad, lees ik hier. Toen ik de eerste keer door Almere moest zoeken naar het station, was ook alles hetzelfde. Jullie zijn eruit gekomen en zitten nu weer lekker te genieten, terwijl de accu wordt opgeladen. Heerlijk en wat verstandig om vroeg te vertrekken met die warmte.
    De foto herinnert me aan onze keukenvloer in de pastorie, zwart witte tegels. Stokoud,maar nog steeds mooi. Nou zo zie ik er momenteel ook uit!
  2. Ellen Schade:
    16 juni 2023
    Hoy R en T Het lijkt mij een heel andere vakantie te zijn als jullie hadden gepland Veel dorpjes ,Stadjes en hotelletjes ,Krijg de indruk dat jullie het heel erg naar zin hebben Blijf genieten ,ik doe het ook van jullie dagelijks verslag Bedankt Gr E