Vrijdag 30 juni

30 juni 2023 - Coruche, Portugal

onderweg kregen wij een berichtje van Monique dat de achter deur van ons huis niet meer op slot kon. Zij had de boel even open gezet ivm de warmte in het huis. Vervolgens was de deur niet meer op slot te krijgen . Marc ( ook gebeld) wist ook niet hoe het kon en vervolgens heeft zij de achterburen , Paul en Cora om hulp gevraagd . Ook hun lukte het niet . Uit eindelijk het bedrijf gebeld die de nieuwe ramen en deuren hadden geplaatst. Deze monteur is in de loop van de middag langs gegaan en heeft weer gezorgd dat alles weer op slot kan . Wat een extra werk .

wij zijn super blij met zo veel lieve mensen om ons heen. Heel erg bedankt allemaal.

nu onze reis.

op tijd weer op de fiets gesprongen. De reden is inmiddels wel duidelijk. Zowaar een goede weg ( af en toe wel even anders) maar het reed heerlijk door. Onderweg veel kurk eiken gezien . Die moeten 25 jaar groeien voordat er geoost kan worden . Wat opvalt is dat de auto’s vrij hard rijden ook de vrachtwagens kunnen er wat van . In Portugal zijn tolwegen en die worden door vrachtwagens vermeden. De weg wordt daardoor ook aardig stuk gereden. Maar we zijn inmiddels wel wat gewend . Veel veeteelt in het landschap met name koeien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen Schade:
    30 juni 2023
    Hoy R enT. Fijn dat alles weer in orde is Een goedebuur is beter dan een Ggoedemorgen vriend Al zijn goede vrienden ook heel fijn Iiets minder warm bij jullie en bij ons Meer relaxer en dat is fijn Hoe vinden jullie het achterland in Spanje .? Ik vond het niet zo mooi en was ook allergisch voor al de stof .en berggruis jullie alles oké ? En vooral rust nemen en blijven genieten Gr E
  2. Olaf:
    1 juli 2023
    De tocht gaat weer door voor jullie en de deur in Almere tocht niet meer. Fijn dat zoveel mensen jullie geholpen hebben. Op afstand sta je toch eerder machteloos. Lekker weer kunnen fietsen, dan kan je alles weer anders bekijken. Dan heeft een kurkeik 25 jaar nodig om productief te worden. Mooi he, die neemt de tijd, dat is wat anders dan een bedrijf, waar het liefst gisteren alle productie geoptimaliseerd is. En dan die wegen, gelukkig veel asfalt. Jammer dat de vrachtwagens sluiproutes nemen. Kunnen ze die geen subsidie geven voor de tolwegen? Dat ontlast al die dorpjes. Jullie veel plezier en neem nog een lekker sinaasappeltje