Donderdag 29 juni

29 juni 2023 - Évora, Portugal

Na een heerlijk ontbijt gister op weg naar Euvora. Is op de hoogte van Lissabon.Op de kaart rood gekleurd dus de moeite waard om het te bezoeken. Maar eerst de km overbruggen en de warmte trotseren. Deze dag hadden we goede wegen. Door de kiezelpaden had ik een enigszins overbelaste monniks kaps spier( nek links) . Ook best wel pijnlijk en opgezet. Bij de apotheek ibrufen gekregen. Gaat gelukkig beter daar we proberen zo veel mogelijk dit soort 🤬 wegen te vermijden. Warme dag en veel tegen wind . Maar inmiddels weten we goed om te gaan met de warmte. Heel veel water drinken , veel stoppen in de schaduw. Het is hier nu eenmaal heet . Onderweg veel ooievaars gezien. Op de meest rare plekken zijn er nesten gebouwd . Hoge gebouwen, elektriciteit palen , kerken enz . De weg naar Euvora was niet bijzonder . Erg kaal , grote dorre vlaktes. We hebben wel kurk eiken gezien. In de winkeltjes kun je natuurlijk nu van alles kopen wat gemaakt is van kurk. We hebben een heerlijke kamer geboekt voor 2 nachten . Groot huis met 5 kamers voor 5 gasten. Natuurlijk met airco. Erg aardige gastvrouw . Zij is designer. Zij heeft de kamers ingericht en veel zelf gemaakt.

donderdag

heerlijk geslapen. Vanmorgen heeft de gastvrouw ontbijt klaar gemaakt. We hebben ervan genoten. Daarna de stad bezocht. Zie foto’s . Mooie cathedraal, smalle straatjes, Romeinse herinneringen Warme dag en het waait behoorlijk. Gelukkig vandaag niet fietsen anders hadden we tegenwind gehad. Het is vandaag een feestdag .SAN Pedro. Religieuze feestdag .Meeste winkels zijn open alleen de openbare gebouwen niet . Best wel wat touristen met name mensen uit Portugal. Verder vandaag relaxen

1. Olaf:
    29 juni 2023
    Als die eerste foto je ontbijt is met speculoos. Dat was op Curaçao een traktatie. En lekker...... Dat ontbijt lijkt wel een verjaardagsfeestje. En wat een mooie kurkeik met schors. De boom gaat uit elkaar en boven komen de takken elkaar weer tegen. Voor ons herkenbaar. Jullie veel plezier
  2. Ellen Schade:
    29 juni 2023
    Hoy R en T Zo te lezen genieten jullie van de vrije dag Jullie hebben vakantie hoor ,dus ge niet van veel meer vrije dagen . Fijn dat jullie nu goed tegen de warmte kunnen Hier is het een stuk koeler misschien zakt de koelte af naar zuid Spanje Toch alweer een maand onderweg ,Geniet van de dag en het feest Morgen Sukses met goede wegen Gr E