Vrijdag 22 juli

22 juli 2022 - Racu, Roemenië

Gister niets kunnen schrijven daar we geen internet hadden. We waren weer sinds lange tijd op een camping . De camping Lag prachtig in de bergen . Er was geen stroom op de camping Een gezin met een caravan had op zijn afdakje zonnecellen. Wij mochten de accu’s daar ophalen. Het was wel al later op de dag dus lukte het niet om de accu’s vol te krijgen. . De eigenaar had wel een aggregaat . Gelukkig want zonder accu is het niet te doen .  Heel stijl met name de haarspeld bochten. Prachtige omgeving. Midden door de bergen . Veel rotsformatie . Watervalletjes en vele kraampjes waar je souvenirs kon kopen . Daardoor best wel druk met dagjes mensen . Vannacht was het erg koud . We hebben wel wat dikkere slaapzakken meegenomen maar desondanks was het koud. Vanmorgen moesten we nog 6 km klimmen om op 1250  meter te komen . Ging prima. Heerlijk toch onze ebikes. De afdaling was wat minder door de slechte weg . We moesten iedere keer bij remmen door de kuilen , oneffen heden enz . Vanavond logeren we weer in een kamer. Kleding wassen , tassen weer wat op orde brengen en dat soort gedoe. Het was vandaag een warme dag . Hier merk pas echt war dorst is . In een winkeltje 2,5 liter koud water gehaald en dat gaat ook echt op.

1. Trudy en Andre:
    22 juli 2022
    Leuk om jullie belevenissen weer te kunnen lezen.
    De foto’s zijn mooi hoor!
    Hartelijke groet en nog veel plezier.
  2. Monique takens:
    22 juli 2022
    Wat een mooi avontuur en dankzij de haarspeldbochten zal de omgeving juist heel mooi zijn.
  3. Olaf:
    23 juli 2022
    wat een mooie foto's. wel wat stijl om te fietsen, maar gelukkig de ebike, zodat je ook rond kan kijken. Nijmegen is zich weer aan het hervatten, een week grootse feesten en duizenden plezierige drinkers. wel wat anders dan een bergbeklimming, maar het lijkt me heerlijk zo samen te fietsen. onvergetelijk en dan al diep in Roemenië. Ik ken nog de slechte wegen en mensen vandaar weten de kuilen aardig te omzeilen, anders ieder jaar nieuwe schokdempers. Jullie een fijne tijd samen toegewenst.