Zaterdag 23 juli

23 juli 2022 - Hărman, Roemenië

De voorspellingen van het weer gaven aan dat het vandaag een warme dag zou worden. Om 7.45 uur zaten we al op de fiets. In de ochtend is het nog koel. Onderweg was het erg druk met verkeer. Later ontdekten we dat de mensen naar de Spa wilden gaan in Tusnatferdo. Rijen met auto’s, overal stonden auto’s geparkeerd. Agenten probeerden het verkeer te regelen. Het is natuurlijk ook zaterdag. Wij vonden de kerk interessanter . ( zie foto) . In een ander dorp was een grote vrachtwagen gekanteld . Lag tegen een huis aan. Ze waren bezig om alle goederen uit de wagen te halen. We kwamen ook een groot winkelcentrum tegen . Leek wat op Italiaanse centra’s . Zelfs carefour was aanwezig. We hebben daar ook gegeten . Was erg lekker en voor vanavond een broodje. Zeer warme dag. Zal zeker 35 graden geweest zijn.De camping was in een klein dorpje vlak bij de fortkerk. Nooit zien we Nederlanders en nu kwamen we gelijk aan met een jong Belgisch stel op de fiets en later 2 Nederlandse jongens met de auto en de fietsen op het dak. Gelukkig werd het in de avond koeler . Veel drinken en een koude douche helpt wel goed.

1. Ellen Schade:
    23 juli 2022
    Hoy R en T Jullie worden nog echt toeristen die kerken gaan bekijken Doet me groot genoegen Nog even en jullie fietsen om om terug naar Rome te gaan om de stad te bekijken en niet direct om te keren om door te fietsen Maar het is een prestatie om zulke einde te fietsen en er plezier in te hebben Blijf genieten Gr E
  2. Jaap en Irene:
    24 juli 2022
    Aan jullie verhalen te lezen genieten jullie volop. Zo leuk om het op afstand mee te beleven.
    Wat een mooie kerk.
  3. Olaf:
    24 juli 2022
    heerlijk rustig en niet met z'n allen naar een speciaal bad. Wij hebben in Roemenie eens gezwommen boven een zoutgroeve. het wat was dan ook zo zout als de dode zee en we bleven drijven. het bad was tjokvol, het leek wel een walrussenopslagplaats. allemaal uitrusten of je plaatsje bezet houden. ik gun jullie een aangename plek en die kerk ziet er heel mooi uit. prachtig hoe beeldend men denkt in Roemenië. het plaatje helpt het verhaal en zo wordt er gezegd dat een icoon ook spreekt tot je. het verhaal zou dan raken aan je eigen verhaal. geen protestantse uitleg, maar leven met het onzegbare. een goed reis en keep it cool