Woensdag 20 juli

20 juli 2022 - Valea Seacă, Roemenië

We zijn grotendeels uit de bergen. Dat merk je direct aan de warmte. Het is nu 30 graden . In de bergen was het een stuk koeler. Onderweg wat foto’s gemaakt van oude Roemeense huisjes .We hebben een klooster bezocht in Agipia. Klein klooster wat nog in bedrijf is . De nonnen wonen in 18 eeuwse huisjes. Alles ziet er keurig verzorgd uit . Aan de buitenkant is het klooster niet zo bijzonder. Des te meer aan de binnenkant. Veel goud, veel afbeeldingen van Maria en het kindje jezus. De mensen die het klooster bezochten waren zeer eerbiedig en kuste de afbeelding van Maria. Kleine kinderen deden dit ook in navolging van hun ouders . De vrouwen dragen een sjaal over hun hoofd.
De zebra paden worden heel serieus genomen. Zodra er een persoon op het zebra pas stapt wordt er onherroepelijk gestopt . En dat zegt wat voor automobilisten die erg hard rijden en lijkt alsof ze altijd haast hebben. Iedere fietster groet je onderweg . De automobilisten hebben nog niet zo veel ervaring met fietsers . De meeste automobilisten nemen een grote bocht als ze voorbij komen. Maar ….er zijn natuurlijk uitzonderingen .

1. Leembruggen:
    20 juli 2022
    Hi Theo en Rien, volg jullie op de voet😀
    Wat een mooie herinneringen maken jullie weer , stay safe, en geniet!!
  2. Ellen Schade:
    21 juli 2022
    Hoy R en T Vanuit Vlodrop waar ik 2 dg ben mijn reactie Volg jullie aventuur op de voet Let op de warmte. Hier was het 1 dg bijna 40 Gr Nu donderdag de hele dag misserig en flinke buien Goed voor de plantjes Her kussen van heilige paalden wordt heel veen gedaan Ook even wrijven over B.v. Hoof,voet of hand Waardoor de beelden op die plaatsen geheel afgesleten zijn Hoop voor jullie wat koeler weer ,Veelgenieten Gr E
  3. Jeroen Baaij:
    21 juli 2022
    Hi Rineke en Theo, het hele gezin blijft jullie volgen! Heel veel plezier daar en de groetjes van ons allen!
  4. Olaf:
    22 juli 2022
    wat mooi hoe de huisjes een boog hebben, daar vind je de heilige teksten vaak op, het huis is dan gezegend door de bisschop of een andere geestelijke. en dan de schotelantenne voor de huizen met contacten naar buiten. hier hoorde ik vanmorgen, dat de grote warmte jullie kant op komt. wie weet is het daarom al wat warmer dan normaal. neem dan je rust, . een prachtig verslag ik lees het met plezier.