Donderdag 20 juli

20 juli 2023 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

We zijn in Frankrijk aangekomen. Dag Spanje . Gister eerst naar Pamplona gefietst. Vroeg in de middag aangekomen en relaxen . Vandaag 3 passen over Pyreneeen naar Saint Jean de Port. Zie foto’s . Boven in de berg was het heel mistig en koud . Zicht minder dan 50 meter. Licht op de fiets aan en 10 km met haarspeld bochten naar beneden . Fantastisch  !!! We staan op een kleine camping en het weer is bewolkt. Wel lekker even dan het hete weer in Spanje. Het dorpje is heel gezellig . Veel souvenirs winkeltjes en leuke straatjes . De Franssen houden wat minder rekening met de fietsers . Straks gaan kijken hoe de tocht morgen verder gaat .

1. Ellen Schade:
    20 juli 2023
    hoy R en T Vaarwel hete Spanje Welkom het koele Frankrijk En nu niet klagen dat het koud is , Leuk door de Pyreneeën Jullie maken heel wat mee ,en dat nu nog Ruim 5 weken Blijf de toerist uithangen ,leuke dorpjes en wat meer rust Morgen veel Sukses Gr E
  2. Gr Piet en Marijke:
    20 juli 2023
    Mooi hoor, vive la France!! Ik zie dat jullie op 100 km van Pau zijn, ook mooi of gaan jullie langs de kust?
  3. Olaf:
    20 juli 2023
    3 passen genomen. Knap hoor en per 100 meter hoogteverschil scheelt het 1 graad. Zo was ik onderkoeld geraakt in Noorwegen in de bergen na een regenbui. Gelukkig hadden we verwarming in de auto. Opvallend vond ik de haarspeldbochten met daaraan gekoppeld "fantastisch" . Je weet hoe je die moet nemen. Dan kan je er ook van genieten. Knap om je weer open te stellen voor nieuwe indrukken. Dat klinkt normaal, maar jullie hebben al zoveel meegemaakt. Morgen gaan we de 4 daagse lopers binnen halen met gladi-olaffen. We genieten hier en hopelijk jullie daar.
  4. Nancy Leijendekkers:
    En route le France!