Vrijdag 2 juni

2 juni 2023 - Salamanca, Spanje

Vanmorgen was het 11 graden buiten. Joggingsbroek , sokken en T-shirt met lange mouwen en een vestje waren voor mij een overbodige luxe. Ik miste eigenlijk nog de handschoenen. Zelfs Theo heeft een vestje aangetrokken. Vandaag een makkelijke route om te rijden. Geen kiezels wel asfalt. Onderweg alleen maar landbouw grond . Km lang . Wel heel veel roof vogels, uitgestorven dorpjes met erg oude huisjes. Geen idee of ze allemaal bewoond waren . We hebben in zo’n dorpje ontbeten ( müsli, joghurt en banaan) en hebben 2 levende oude mensen gezien. Het dorp ziet er netjes uit, geen vuiltje op de straat .Werd ook bijgehouden door de sporadische oude dorpelingen . Er is geen gasaansluiting . De gasflessen werden toen net geleverd bij de mensen . Hele oude kerk in het dorp maar helaas was de deur dicht . op weg naar Salamanca. Om een uur of 12 werd het warmer en kon er voorzichtig wat extra kleding uit. We hebben een kamer gehuurd vlak bij het centrum van de stad. Alleraardigste verhuurder . Kleine kamer met gebruik van keuken en de badkamer . We zijn gelijk naar het centrum gelopen. Prachtige oude binnenstad dat op de Unesco erfgoed staat. En terecht. Prachtige oude kerken, universiteits gebouwen , romaanse brug. Verder zie foto’s .

1. Tineke:
    3 juni 2023
    Wat een leuk oud dorpje.
  2. Ellen Schade:
    4 juni 2023
    Hoy R en T Fijn beter weer en goede wegen Nog even en jullie worden nog echte toeristen die het jammer vinden dat de kerk dicht is Doet me zeer genoegen Wel leuk al die kleine dorpjes Morgen Sukses en veel genieten Gr E