Vrijdag 16 juli

16 juli 2021 - Melk, Oostenrijk

Sinds gister zijn we in Oostenrijk aangekomen. Gister in Linz en vandaag in Melk .  Eigenlijk de meeste tijd langs de Donau gefietst . Heerlijk weer en wind in de rug. Fietspaden zijn prima en de bewegwijzering is goed. Duidelijk aangegeven middels fietsbordjes. Gister met een pontje de Donau over geweest daar het fietspad aan die kant vande Donau niet verder gaat. Linz is een erg drukke stad. Zitten wij niet echt op te wachten. Maar we moesten er wel een stuk doorheen voor de camping. Camping was erg moeilijk te vinden. Altijd vervelend aan het einde van de dag. Vanmorgen weer met een pontje de Donau over. We hebben Mauthausen  bezocht. Theo was er al een keer geweest. Indrukwekkend en verbijsterend wat daar allemaal gebeurd is met mensen uit de hele wereld

Mauthausen was een concentratiekamptijdens de Tweede Wereldoorlog, gelegen nabij de Oostenrijkse plaats Mauthausen.

We zijn verder met onze fietsroute gegaan. Eind van de middag begon het ineens heel hard te regenen . We hebben onder een afdakje geschuild . Een mevr die aan de overkant van de weg bij een huis zat, kwam een fles prosecco met 2 glazen brengen . Erg lief . Zelfs Theo heeft wat gedronken. Tijdens de regen waait het ineens heel hard , het wordt koud en de regen komt met bakstenen uit de ligt. De prosecco was erg welkom. We zijn nu op een camping bij Melk. De regen is weer weggetrokken en het is heerlijk weer. Voor het weekend hebben we een kamer voor 2 nachten gereserveerd. Volgens de weerberichten wordt het weer slecht.

1. Ellen Schade:
    16 juli 2021
    Hoy Gisteren de mail niet doorgekregen ,nu gelukkig weer wel .Wel wisseld weer ,maar gelukkig ook droog Er zijn veel fietsvakanties langs de Donau Zomaar 2 nachten in een hotel Erg verstandig ,het is vakantie.In Melk is ook een beroemde Kathedraal .Komende week schijnt het mooi weer te worden voor De lage landen prima ,want er zijn veel overstromingen met al over de 100 doden Geniet van de natuur en de kamer en veel Sukses Gr E
  2. Jaap en Irene:
    16 juli 2021
    Wat een leuk verhaal van het schuilen met prosecco en een fantastische foto van Theo met de fles. Camperen en af en toe een kamer, fijn dat het kan, het moet wel leuk blijven.
    Mooie foto’s.
  3. Cock:
    16 juli 2021
    Jullie vorderen en hopelijk wordt "en route" het weer ook beter. Het klooster (of abdij) van Melk nog bezocht? Is de moeite waard. Veel plezier en bonne route. Groet Cock
  4. Gr Piet en Marijke:
    16 juli 2021
    Nou poos hoor, op Oostenrijk en weekendje "cultuur" snuiven zo te horen!