Zaterdag 17 juli

17 juli 2021 - Wenen, Oostenrijk

Om 8 uur stonden we bij de basilic van Melk. Wat jammer nou. Het ging pas om 9.30 uur open . Gelukkig hebben we in het verleden dit al eerder gezien. Foto op afstand . Weg wezen hier!. Op naar Wenen. De Donau is erg lang en geduldig. Ook nu er weer grotendeels langs gereden. Prima weer gehad. Af en toe een bui. In Wenen hebben we voor 2 nachten een kamer geboekt. Gelukkig want vanavond onweerde het en veel regen. Volgens de weer verwachting morgen de hele dag regen. Kamer die we geboekt hadden was heel bijzonder. Er waren een soort van cabines gebouwd waar je in kon slapen . Er zijn 10 cabines gebouwd met 2 bedden erin. Voldoende douche en toilet gelegenheid. Toch denk ik dat het wel erg druk is als alle cabines geboekt zijn. Wij zijn de enige en ik verwacht niet meer mensen. Er staat ook een wasmachine en droger. Gelijk even wat kleren gewassen en gedroogd.
in de krant hebben we gelezen over de toename van de besmettingen, de overstromingen in Limburg en Peter r de vries die overleden is . Wat een ellende allemaal. Voor ons zeker geen reden om naar huis te gaan . Tot nu toe merken wij  niet veel van de Corona. Behalve dan in de winkel waar een mondkapje verplicht is. Ook op sommige camping wil men je vaccinatie bewijs zien.

1. Ellen Schade:
    18 juli 2021
    Hoy Het weerbericht en de werkelijkheid komen niet met elkaar overheen Volgens die moet het in midden Europa ,dus bij jullie prachtig weer zijn ,zelfs warm Maar denk maar zo jullie fietsen er gewoon naar toe Alweer bijna 2 weken op de fiets en zelfs voor de basilic gestaan Nu op naar Wenen Mooie stad ,maar jullie zullen daar vast weleens geweest zijn,Geniet er toch van als jullie er 2 nachten zijn Morgen veel Sukses en weinig regen Gr E
  2. Olaf:
    18 juli 2021
    Heerlijk een dagje rust. Zelfs in de tour maken ze daar gebruik van. Wenen lijkt me erg mooi en misschien is het weer beter en niet om te....... Wenen. Veel plezier samen.
  3. Olaf:
    18 juli 2021
    Ik zag nog een foto van een kamp, was dat Titus Brandsma?, rector van de universiteit van Nijmegen.