Vrijdag 14 juli

14 juli 2023 - Terradillos De Los Templarios, Spanje

Het plan voor vandaag was via Leon naar een camping op de weg naar Burgos. Eerst dan maar naar Leon. Grote drukke stad met een prachtige kathedraal. En een mooi oud centrum . Het was nog vroeg ( 10 uur) toen we bij de kathedraal ons ontbijtje namen . De Spanjaarden zijn absoluut geen vroege vogels . Ontbijt bij een hotel lukt pas om 9 uur .Voor die tijd worden de cafés , hotels , winkels enz bevoorraad . Die mensen zijn dus wel vroeg aan het werk. Van 13 uur tot 17 uur zijn de winkels vaak dicht ivm de siësta. Tja dan kan Nederland wat van leren ivm de warme zomers die we tegenwoordig hebben. Het was vandaag een erg warme dag 34/35 graden zeker. Veel warme wind uit Marokko. Ook de pelgrims liepen rustig door op weg naar Santiago. De omgeving was niet zo bijzonder. Vrij vlak , dor , droog, hele kleine dorpjes zonder winkeltjes . En natuurlijk veel zoeken naar de weg. Via Google Maps wordt je met de fietsroute naar grind paden gestuurd. Met de auto naar de snelwegen. Daardoor kunnen de km ook wisselen in aantal. Heel vermoeiend. Enfin Laat de camping die wij uitgezocht hadden nu toch gesloten zijn. Wat nu . De volgende camping is 35 km verder en dat was echt te veel. Via booking hebben er een kamer gehuurd 10 km verderop. Achteraf kwam dit veel beter uit. Het is echt super warm buiten en wij zijn heerlijk alleen in een groot huis met keuken, koelkast, en wasmachine ( gelijk weer even het een en ander gewassen . Vandaag 103,km gereden .

1. Ellen Schade:
    14 juli 2023
    Hoy R EN T Volgend jaar toch maar andere koelere maanden met vakantie of landen met lagere temperaturen Nog even en jullie worden nog Kathedraal deskundige Ik ga ook altijd in iedere stad naar de kerken, Als jullie kerken willen zien moeten jullie naar Maltha gaan ,Op iedere hoek van de straat een kerk .Waar zitten jullie nu ,In Noord Spanje of Zuid Frankrijk De plaatsjes zijn te klein om ze op te zoeken in de atlas Morgen een fijne dag Met goed weer en goede fietspaden Gr E
  2. Ellen Schade:
    14 juli 2023
    P.S Na nog even nalezen ,zitten jullie in Noord Spanje
  3. Monique takens:
    15 juli 2023
    Hoi Theo en Rineke, Ik ben nu weer helemaal bij met jullie reis. Wij zijn net terug van onze vakantie in de omgeving van Grenoble en ook daar veel fietsers in de bergen gezien. Ik heb nu nog meer respect voor deze doorzetters, ongelooflijk wat een inspanning. Zeker met de huidige temperaturen .
    Jullie maken er een avontuur van samen en ik ben vooral onder de indruk van het gevoel dat jullie echt alles samen doen en als goed geolied team deze reis maken.
    Geniet nog de komende periode en ik blijf jullie volgen. 'Liefs van ons
  4. Olaf:
    16 juli 2023
    Mooie foto: de fiets als kunstwerk. Je zou ook zo'n kunstwerk kunnen zien bij een station, waar geen fietsopslag is. Ik vind dat eerder chaos en troep. Maar de kunstenaar leert me wel, dat je er iets moois in kan zien.
    Op onze weerkaarten is Spanje nog steeds donkerrood als weergave van hele hoge temp. Dan rijden jullie vol bepakt rustig 103 km. Ongelofelijk. Hier is het rond 20 tot 25 graden, een heerlijke temperatuur voor de Vierdaagse. Volgende week ben ik aan het uitzwaaien en het liefst doe ik dat bij jullie ook, maar weet je nog van de ontvangst vorig jaar, toen jullie thuis werden gebracht. Er zijn gelukkig nog heel veel vriendelijke mensen. Daarom veel succes en pas op voor teveel zon.