Maandag 5 juni

5 juni 2023 - Cáceres, Spanje

Vandaag was het doel “ Caceres . Rood gekleurd op de landkaart en dat betekent zeer bezienswaardig. Eerst nog daarna toe fietsen. Het weer is warmer. Komt ook doordat we de hoogvlakte uit zijn. Het leek alsof de rit door de woestijn ging. Erg kaal, geen dorpjes, zelfs geen bankje om even te pauzeren. Maar de omgeving maakte het wel weer goed. Prachtige meren , de rivier de Taag . De camping was snel gevonden. Bijzondere camping. Iedere gast heeft een sleutel van zijn eigen toilet en douche. Hebben we nog nooit meegemaakt. Er stonde stoeltjes en een tafeltje in die je buiten kon zetten . Ook boven de plekken is een soort doek gespannen voor de zon en de vallende bladeren van de boom. Vanmiddag naar het plaatsje Caceres gegaan. Een heel oude binnenstad vol met paleizen, kerken ( zie foto’s ) . In kleine smalle straatjes die met vele trappen naar boven gaan . Heel bijzonder. Dit staat op Unesco wereld erfgoed lijst . Er zijn zo weinig toeristen dat je elkaar herkend na de wandeling door de stad. Fijn om hier te zijn in het voor seizoen .

1. PaCo:
    5 juni 2023
    Hoi Rineke & Theo, leuk om allemaal te lezen en te zien (door de foto's) wat jullie beleven. Soms gaat het wat moeizamer en andere keren gaat het gelukkig lekker. Grappig dat huisje met wat spullen op de camping. Dat is vast voor het eerst, dat jullie dat aantreffen? Veel plezier en geniet ervan. Groetjes PaCo
  2. Ada:
    10 juni 2023
    Wat leuk! Wij hebben vorig jaar ook op deze camping gestaan.
  3. Rineke Haasnoot:
    11 juni 2023