Maandag 28/7

27 juli 2020 - Soest, Nederland

Uit het raam van onze kamer zagen we nog de scheve toren. Wel bijzonder . Heerlijk geslapen ( op een paar lastige muggen na) Via Pisa.,La specia en nu op weg naar Parma. Gezellige fietstocht door vele kleine dorpjes . Opvallend zijn de vele kastelen die wij tegenkomen. We reden in een dal , met aan weerszijde de bergen. In dit gebied “ Massa Carara” wordt veel marmer gedolven . Je ziet het ook aan de bergen. Erg kaal en lijkt alsof zij een zilveren kleur hebben. Grote bedrijven naast elkaar. Enorme platen/ blokken marmer met verschillende kleuren en grootte. Eigenlijk  vinden wij dit mooier dan het droge en dorre land van Italië waar we door heen reden. Lekker groen met stroompjes en riviertjes.  We hadden geluk dat we mee wind hadden. Helaas een tegenvaller. De camping was dicht. Booking  komt met de oplossing . Bed en breakfast in Vila franca . Helaas waren de mensen niet thuis. Telefonisch contact met de eigenaar. Het kwam er op neer dat zij later thuis kwamen . Wij hebben lekker gelezen tot zij er waren. Duizend maal excuus. Hele aardige mensen die Makro biotisch leven. Meneer spreekt goed Engels. Alle voedsel verbouwen/ maken zij zelf. We hebben samen gegeten. Was erg gezellig.

1. Monique takens:
    28 juli 2020
    Ben weer helemaal bij met jullie avontuur ( zijn ook weekje weg geweest). Durf het bijna niet te zeggen "met de auto naar friesland".... Wat fantastisch dat jullie jullie doel bereikt hebben, gefeliciteerd!! Wat een prachtige avontuur is dit. Succes op de terugweg en we zien jullie graag weer terug in de Jimi met al jullie verhalen. Doe voorzichtig. groetjes Harry en Monique
  2. Gr Piet en Marijke:
    28 juli 2020
    Wat bijzonder om de toren van Pisa vanuit je slaapkamer te kunnen zien!!
    Leuk om bij mensen beetje in de keuken te kunnen kijken en lekker gezond te eten!
  3. Ellen Schade:
    28 juli 2020
    Hoy R en T Zoals jullie nu fietsen stel ik me een fietsvakantie voor Rustig aan Genietend van de cultuur en dorpjes Ga zo door en blijf genieten, Jullie komen wel thuis,zijn onderweg nergens aan verbonden En het weer meer naar het noorden wordt koeler Verl plezier 🚴‍♀️🚴‍♀️🍀🌻🚴‍♀️🍀🌻🚴‍♀️🍀🌻