Dinsdag 20 juni

20 juni 2023 - Jerez, Spanje

Vanmorgen zijn we wat later gestart. Eerst even in het dorp inkopen gedaan. De ervaring leert dat er onderweg weinig winkeltjes zijn. Fruit, joghurt , broodjes en melk zitten standaard in onze fiets tassen . En natuurlijk water. Frisdrank drinken we echt heel soms . Onderweg een lekker bakkie koffie is voor mij wel een must. Accu’s goed opgeladen en we kunnen er weer tegen. We zijn door de bergen gereden , tegenwind en een lekkere temperatuur. Geen campings in de buurt dus iets geboekt via booking in jerez de la Frontera . Kamer met airco wat echt wel nodig was. Echter deed de airco het niet goed . Gelukkig konden we een andere kamer krijgen met een goed functioneerde airco. Morgen richting Sevilla. Via de weer app lazen we dat het erg heet wordt 40/41 graden. Dat wordt vroeg op de fiets en vroeg eindigen . Meestal gaat het wel op de fiets. Windje, pet op , zonnebril, insmeren en voldoende water mee . Eind van de middag zijn we de stad nog even ingegaan. Prachtige cathedraal en een heel gezellig centrum

1. Leembruggen:
    20 juni 2023
    Hi Theo en Rineke, wat maken jullie allemaal (meestal mooie dingen) weer mee.
    Leuk om jullie verhalen te lezen , en jullie te volgen.
    Nu een mooie trip richting Portugal.
    Voorzichtig en groetjes
    Richard en Carolien
  2. Ellen Schade:
    20 juni 2023
    Hoy R en T Jullie blijven trouw schrijven Leuk hoor Ik geniet er van.Begind nu de warmte echt te komen . verstandig om tropentijd aan te houden Toch maar veel langs de kust en het binnenland vermijden Ik heb het idee datjullie al lang wegzijn ,terwijl het pas 3 weken .is En al zoveel gereden en gezien Morgen veen Sukses en denk aan de warmte Gr E
  3. Olaf:
    21 juni 2023
    Hi T&R
    Wat hebben jullie een conditie. Met 40 graden fietsen en dan heuvels en bergen trotseren. Ik doe het je niet na. Ook niet met een elektrische fiets. Wat maken jullie veel kilometers. Ik zou lekker een dagje airco nemen . Jullie verhalen zijn nog steeds mooi, ik las over een cc , een coole cathedraal. Zie je niet meer zo vaak in NL. Of je moet entree betalen als was het een museumstuk. In Zutphen is de kerk ook overgedaan aan een Stichting en zit er een portier. Tja dan is het bij jullie anders. Leuk om te lezen. Hier is het tussen 25 en 30 graden. Geniet van de koffie en misschien al de sinaasappels. Veel plezier!!