Fietsreis door Spanje en portugal

27 mei 2023 - Puente La Reina, Spanje

Lieve allemaal

het is weer zover . Ditmaal gaat onze fietsreis door Spanje en Portugal. We hebben er 3 maanden voor uitgetrokken. We hebben gekozen om met de fietsbus naar noord Spanje te gaan en daar onze route te beginnen. Met de fietsbus vanuit Sloterdijk naar Pamplona in Spanje. Prachtige bus , aardige chauffeurs , enthousiaste medepassagiers en alle fietsen werden in een dichte aanhangwagen professioneel opgehangen. Alleen het stuur moest een kwart slag draaien . Bagage in de bagage ruimte en here we go . In Frankrijk heel veel files. Vrijdag en een lang weekend was de oorzaak. De chauffeurs werden hier niet koud of warm van en deden gewoon hun ding. Al met al toch op de afgesproken tijd in Spanje. Om de 3 uur stoppen voor plassen, wassen tanden poetsen eten enz. Moest ook echt wel want iedereen kwam met stijve benen naar buiten en heel veel trek in koffie. In de nacht probeerden iedereen wat te slapen met de stoel half in de ligstand maar volgens mij is dit maar door een paar mensen gelukt. Op 3 plaatsen in Frankrijk en Spanje gingen de mensen eruit en beginnen daar hun route. Om 11 uur kwamen wij vanmorgen aan. Lekker weer , zonnig en best wel onwennig gingen we op zoek naar ons hotel 25 km verderop. Was jammer genoeg moeilijk te vinden.erg heuvelachtig( 600 meter) tegenwind en pap in de benen van de busreis. Maar nu liggen we lekker uit te rusten. Vanavond de route voor morgen bekeken .Waarschijnlijk toch naar Santiago di compastella . De Sint Jacob route schijnt erg mooi te zijn en veel cultuur.

groetjes

1. Jaap en Irene:
    27 mei 2023
    Wat leuk dat jullie weer op reis zijn en ons ook weer mee laten genieten. Heel veel plezier.
  2. Gr Piet en Marijke:
    27 mei 2023
    Fijn om te horen dat jullie reis goed is verlopen en nu kan het avontuur beginnen!!
    we "lezen" graag met jullie mee!
  3. Ada:
    27 mei 2023
    Goede reis en veel fietsplezier. We zullen jullie volgen.
  4. José Van Opstal:
    28 mei 2023
    Klinkt weer als een mooi begin van een groot avontuur. Heel veel plezier en leuk om jullie reisverslag te lezen en zo getuige hiervan te mogen zijn.
  5. Cock:
    28 mei 2023
    Veel plezier op jullie reis! Zal het weer met genoegen volgen.
  6. Leembruggen:
    Leuk Theo en Rineke !
    Veel plezier en een mooie veilige fietstrip
    Kijk weer uit naar jullie leuke verhalen👍👍
  7. Ellen Schade:
    28 mei 2023
    Hoy R en T Fijn dat de busreis toch redelijk goed is gegaan .Je weet ik denk dar jullie geen spijt zullen hebben van de route naar Santiago de Compostela Veel plezier jullie hebben geen haast en wennen wel aan de heuvels en bergjes Veel Sukses en plezier
  8. Olaf:
    29 mei 2023
    Wat heerlijk dat jullie weer samen kunnen genieten van een fietstocht. Ik gun het jullie van harte
  9. Tineke:
    29 mei 2023
    Zo dat was een vermoeiende reis . Maar nu lekker fietsen naar al die leuke plaatsjes. Heel veel plezier samen.