Donderdag 5 augustus

5 augustus 2021 - Bitola, Macedonië

Temp 38 graden. We wennen er wel aan. Regelmatig stoppen in de schaduw, koud water drinken, pet en zonnebril op en natuurlijk insmeren met zonnebrand Vandaag een korte route naar Bitola. Ongeveer 40 km. Heerlijke rustige weg en de wind in de rug. We waren al om 10.30 uur in het plaatsje. Bij een bakkertje heerlijke broodjes gehaald . Lekker uitrusten op de kamer . Eind van de middag het stadje bezocht. Het centrum heeft een oude winkelstraat. Inderdaad oud ( opknap beurt is wel nodig) . Verder 2  moskee 🕌 en een prachtige kerk aan de binnenkant “ de Maria Church” . We zijn nog even door de straatje van de oude bazaar gelopen. Veel speelgoed, kleding en huishoudelijke spulletjes. Hebben we helaas niet nodig. Wat opvalt is dat er weinig mensen in de stad zijn. Ook bedelaars komen we tegen. Verder wordt er veel gerookt . Overal krijg je plastic zakjes. Men kijkt een beetje raar als je aangeeft het niet nodig is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellen Schade:
    5 augustus 2021
    Hoy Leuk verslag Jullie worden nog echt vacantiegangers en niet alleen fietsers Heeeeeel verstandig met deze warmte Heerlijk al de koele kamers ,blijf ervan genieten De warmte schijnt nog niet te minderen Maar met dit tempo goed te doen Blijf genieten en morgen een fijne tocht Gr E