Woensdag 4 augustus

4 augustus 2021 - Prilep, Macedonië

Om 6 uur zaten we al op de fiets. Heerlijk koel buiten dus prima om te fietsen. We gingen naar Prilep 60 km met een berg etappe. De eerste 25 km was zonder steigingen maar daarna des te meer. De berg was 853 meter hoog . Ging geleidelijk tot het laatste stuk. Ging erg steil. Enorme wind tegen. Onderweg een paar bosbranden gezien . Eentje best wel dichtbij dat ook geblust werd door een soort blus auto . Politie wagen begeleidde de blusauto. Ook in de verte 3 branden gezien . Het is ook snikheet en gortdroog. We zijn onderweg vele keren gestopt om te drinken. Zoals inmiddels bekend nemen we veel mee voor onderweg. We zijn alleen 2 benzine pompen tegen gekomen waar we water, koffie en ijs hebben gekocht . Ik rijd altijd wat meer door en wacht verderop in de schaduw . Theo komt dan wat later en gaat ook in de schaduw staan . Effe bijkomen. Door de inspanning en de warmte transpireerd hij veel . In het water doet hij dan ORS ( met zouten en suiker ) komt het evenwicht weer op peil te brengen . Dit helpt altijd erg goed. Uiteindelijk gaat de afdaling dan toch komen en waren we snel in de stad . Ons logeer adres was vrij snel gevonden . Via Booking.com een privé adres gekozen. Schattig klein studiootje met keukentje , koelkast enz. Helemaal tevreden hiermee.Morgen gaan we naar de grens van Griekenland .

1. Jaap en Irene:
    4 augustus 2021
    Goed idee van die ORS, dat geeft de nodige zouten en mineralen, want van al dat zweten gaat er veel het lichaam uit.
    Fijn dat het in de nachten goed afkoelt zodat jullie in de ochtend een lekker fiets temperatuur hebben.
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Op naar morgen.