Donderdag 4 augustus

4 augustus 2022 - Skawina, Polen

Eerst even iets over gisteren . We hebben weer eens een keer verkeerd gereden. Niet zo’n beetje maar liefst 20 km. We gingen links af ipv rechts af. Daar er nergens borden staan kom je er ook pas laat achter. Tegenvaller ! We hebben gewoon een grote omweg gemaakt. Het was een heuvelachtig gebied met klimmingen van 7 tot 10 %. Dat betekent dikwijls in de turbo naar boven. Kost veel batterij. Theo kan de accu verwisselen daar hij  er 2 heeft. Maar Rineke niet. Uiteindelijk was de accu toch echt helemaal leeg. Lukt bijna niet om te fietsen zonder accu. Bagage en heuvelachtig .Volgens de route beschrijving naar het pension lag het toch weer hoog in de heuvels .Theo is met de fiets gaan kijken waar het was . Bij een huis zaten mensen en Rineke heeft gevraagd om de accu op te laden. Was prima. Ook gelijk de weg gevraagd . Bleek helemaal niet hoger op de berg te zijn maar aan de andere kant van de weg . Natuurlijk wel weer omhoog. Een meisje is samen met mij met de auto omhoog gereden. We zagen Theo beneden in het dal gaan. Zij scheurde met de auto naar beneden . Theo was verbaasd dat hij ons zag. Uitleg gegeven , al zijn bagage in de auto en weer terug gereden , Theo op de fiets, naar het huis. Oke nu de andere heuvel op. Ook weer het pension niet te vinden. Uiteindelijk heeft een mevr ons gewezen op het huis waar we moesten zijn. Zij liep met ons mee en babbelde maar door terwijl Rineke er niets van snapte . Maakt niet uit. Ik denk dat zij het gezellig vond .

donderdag

plan was Krakau. Is ook gelukt . Prachtig weer . Hel blauwe lucht . Ook deze weg steigingen van 7/10 % . Inmiddels hebben we wel gespierde benen. We zijn naar het plein geweest met de laken hallen. We zijn er voor de eerste keer 30 jaar geleden geweest. Samen met ouders van Rineke en onze kinderen. De lakenhallen waren nog hetzelfde. Sloffen, sjaals, glaswerk en sieraden enz. Hing een goede sfeer en het was gezellig druk. Op het plein staan heel veel terrasjes. Op het plein zelf ook niet druk . Met name Poolse mensen. Weinig buitenlanders . We vonden het beiden erg leuk om hier weer te zijn. Inderdaad goede herinneringen . Inmiddels zijn we weer beland in een pension. Als je binnen komt wordt je terug gezet in de tijd. Een antiquair likt zijn vingers hier bij af . Prachtig ingericht . Huis is van ouders geweest en volgens ons is er niet veel veranderd . Wij slapen in een klein kamertje . ( zie foto ) dat zegt genoeg .

1. Jaap en Irene:
    4 augustus 2022
    Wat een belevenissen weer. Het omrijden is natuurlijk niet leuk, maar het zoeken naar het pension en dan de hulp die jullie krijgen is geweldig.
    En dan die kamer, dat is echt fantastisch.
  2. Trudy en Andre:
    4 augustus 2022
    Er is weer veel beleefd en heel wat te vertellen.
    Ik vraag me af, of jullie fietsnavigatie gebruiken. Dat lijkt me wel echt iets voor jullie.
  3. Tineke:
    5 augustus 2022
    Zo jullie maken wel wat mee zeg .
    Maar wel allemaal aardige mensen en heel gastvrij.
    Dat maak je bij ons niet meer mee.
    Wat een avontuur. Geniet ze nog samen.
  4. Ellen Schade:
    5 augustus 2022
    Hoy R Zen T jullie maken alsmaar rondjes om de kerk ,net als echte wielrenners,Maar ach wat maakt het uit jullie hebben toch de tijd en de route aan jullie zelf en hebben zin om te fietsen om het fietsen ,hebben jullie mij altijd voorgehouden En slechte routes hoor ik in alle landen Leuk dat jullie steeds zo gastvrij worden ontvangen Geniet van de dag Morgen veel sukses. Gr E