Dinsdag 27 juni

27 juni 2023 - Beja, Portugal

Onze kleinzoon Liam ( in Australië ) is vandaag 6 jaar geworden . Fantastisch ! Hij werd geboren met een gewicht van 760 gram en is nu een gezonde stoere bink die weet wat hij wil. We zijn hier erg blij en dankbaar voor. Gefeliciteerd  🥳

vakantie .

Algarve hebben we verlaten. Wij vonden er niet zoveel aan . De ene badplaats na de ander heeft niet onze voorkeur. We gaan de binnenland in . Gister eerst naar Ourique . Morgen naar Beja

vandaag aangekomen in Beja . Jullie zullen wel denken daar komen ze weer aan met de grind paden maar het is echt waar. Vandaag zeker 15 km lopen ploeteren . Onderweg eindeloze plantages met sinaasappels, Citroenen en aubergine .,gister nog een sinaasappel geplukt en het smaakte prima. Gelukkig was het vandaag ( met name in de ochtend) niet zo warm . Vanmiddag werd het weer 37 graden . Neem nu gister met de 41 graden . Wat een hitte . Soort Sauna . Op de fiets heb je altijd wel een beetje wind . Maar deze was wel erg warm. Ook weer meegemaakt. Heel regelmatig stoppen in de schaduw of bij een cafeetje . Koud water / koude cola, als het maar koud was . Hoofd en haren nat maken en langere pauzes houden. Maar we hebben het weer gered. We hadden voor gisteravond en deze avond een hotel geboekt. Airco, lekker bedje en relaxen . Op een camping is het niet te doen . Het is de bedoeling dat we morgen naar Evora gaan. Staat op de Unesco werelderfgoed.

1. Ellen Schade:
    27 juni 2023
    Hoy R en T Gelukkig jullie worden toch verstandig om eens twee dagen een hotel te boeken,Even relaxen en genieten van rust. ,bed en airco Jammer dat de fietspaden zo slecht zijn Zijn deze paden standaard of treffen jullie het net niet, En de temperatuur normaal of een hittegolf ?Maar zo te lezen genieten jullie en dat is de bedoeling Sukses Gefeliciteerd met Liam Inderdaad een geschenk om dankbaar te zijn Jullie komen kerken genoeg tegen om een kaarsje aan te steken Lekker rust morgen Gr E
  2. Greet:
    Hallo Rineke en Theo,
    Gefeliciteerd met jullie kleinzoon.
    Mooie reis maken jullie!
    Leuk om te volgen.
    Groetjes Greet
  3. Trudy en Andre:
    27 juni 2023
    Ook van ons de felicitaties. Met bewondering het verslag weer gelezen. Fietsen is prachtig, maar af en toe lijkt het meer op ploeteren. Stoer hoor, dat jullie het volhouden en de moed niet verliezen! Groet van Trudy en André
  4. Tineke:
    28 juni 2023
    Gefeliciteerd met Liam zijn verjaardag.
    Wat beleven jullie veel. Als ik dit allemaal lees hebben jullie wel een hele goeie conditie.
    Nog veel fiets plezier en goeie reis. GroetjesTineke
  5. Gr Piet en Marijke:
    29 juni 2023
    trotse opa en oma: gefeliciteerd!! Als we terugdenken aan die dagen is spannning en dankbaarheid wat overheerst! Fiets/loop ze nog!! liefs Piet en Marijke
  6. Rineke Haasnoot:
    Tja
    Wat maken we toch veel mee met elkaar . We zijn blij met jullie.
    We wachten op jullie in porto 😂
  7. Olaf:
    29 juni 2023
    Als een kleinkind het redt van 760 naar een stoere bink in 6 jaar, dan gaan wij allen voor " volhouden". Complimenten ook aan de ouders van Liam. Dan is 15 km ploeteren vervelend, maar onvergelijkbaar. Gelukkig hebben jullie echt vakantie. Hier en daar een sinaasappel, een kamer met airco en plezier met elkaar. Gelukkig doen de accu's het goed in de hitte. Bij ons is de warmte weer over. Gewoon 21 graden. Veel ontspanning toegewenst en ik moet eerlijk bekennen dat ik never en nooit lees over een oververhitte discussie en dat zou ik tenminste ook niet publiekelijk maken, maar in die hitte hadden wij wel eens temperamentvolle verschillen van mening. Wat zeg ik dat netjes, nou dan is een sinaasappel een heerlijke uitkomst. Stoere bonken succes!!!
  8. Rineke Haasnoot:
    Hoi
    We zijn best wel relaxed. Eigenlijk geen over verhitte discussies. Soms komen we niet er helemaal uit over een bepaalde beslissing en dan gooien we een muntje op.
  9. Olaf:
    Klinkt heel relaxed