Donderdag 28 juli

28 juli 2022 - Beiuș, Roemenië

Het is niet gelukt met de bus . Om 7 uur stonden we bij het station. Bij navraag of we op de juiste plek waren werden  we 3 x ergens anders naar toe gestuurd. We kwamen buiten de stad terecht maar geen  busstation te bekennen. Na 1 uur reed ws die bus langs. Achteraf konden we zeggen dat de fietsen ws niet in de laad ruimte gepast hadden .Halverwege nog in een groter dorp geprobeerd de trein te nemen. Maar was geen station . We wilden nl in een dag naar Oredeo .  Is 150 km . Nu doen we het gewoon in 2 dagen. De tegenwind van de afgelopen 2 dagen  is grotendeels verdwenen . Ook de temperatuur was lager dan de afgelopen week Rijdt wel een stuk beter . Onze tocht ging dwars door de bergen en bleef lang hangen op een plateau . Wederom prachtige omgeving . Veel herders met schapen, geiten of koeien . Wat achtergebleven kleine dorpjes met soms een klein winkeltje . We zijn voor het eerst in een kamer met airco. Hoe lekker is dat. Theo heeft de banden van zijn fiets vervangen. Met name is achterband was aan vernieuwing toe .

1. Ellen Schade:
    28 juli 2022
    Hoy R en T 150 km in 2 dg is voor jullie toch een ommetje.En dan ook nog in een luxe hotelkamer, Jullie worden nog luxere vakantiegangers,Heerlijk toch blijf ervan genieten Voor al van de natuur en de levenswijze van de bevolking,Morgen veel plezier Gr E
  2. Monique takens:
    29 juli 2022
    Mooi die reisverhalen. Vooral de contacten met de plaatselijke bevolking zijn bijzondere ervaringen met pure verhalen.
    Geniet ervan en veel plezier met het maken van mooie vakantie herinneringen.
    PS alles is oke in de Jimmy!!