Donderdag 22 juni

22 juni 2023 - Chucena, Spanje

Je merkt dat het steeds warmer wordt. In de nacht koelt het wel wat af. Tent open laten is geen optie ivm de muggen . Voor aankomende nacht hebben we een kamer geboekt met airco . We waren net van de camping af toen Theo merkte dat een rem het niet deed. De rem werkt op olie druk Er was iets los gegaan waardoor de olie eruit liep . Zou zo maar van onze …. grindwegen zijn. Vlak bij was een declaton. Hopelijk konden zij het maken. We moesten eerst nog even wachten voordat de winkel open ging. ( 9.30 ) toen moesten we wachten tot de medewerker er was . ( 10 uur) Toen vertelde de medewerker dat zij het niet konden maken . Zij stuurden ons door naar een ander filiaal 15 km verder aan de andere kant van de stad.Via ons … pad zijn we er toch weer gekomen.. een enorme grote zaak maar het rem systeem konden ze zelf niet maken. Maar we kregen een adres van een fietsenmaker die het ws wel kon . Maar 4 km verder. Oké. Maakt niet uit. De rem moest gemaakt worden . En de tijd ging maar door en ook de warmte. Maar deze man heeft het rem systeem gemaakt. Heerlijk. En nu op weg naar ons hotel. De fiets paden zijn het niet ( je weet wel die van het grind) dus Google Maps op auto gezet. Tja ook hier loop je tegen aan want niet altijd loopt er een weg naast de auto weg. Dat betekende weer omrijden. En zo ging het maar door. Heel regelmatig stoppen om te drinken. Samen hebben we ongeveer 6 liter gedronken. Maar  we zijn er weer. Hotel lag aan de autoweg. Niet zo handig dus om dit te boeken.  Wat ons verbaast is dat die man van het hotel niet verbaast was dat 2 mensen met een fiets bij dit hotel waren. Goeie kamer , airco , afkoelen, douchen en relax. Komende week een hitte golf van ruim boven de 40 graden. Dat betekend korte routes , vroeg starten en zoveel mogelijk kamers huren met airco . Dan kun je goed slapen en relaxen . Portugal komt in zicht. Ongeveer nog 80 km . Met deze temp gaan we proberen langs de kust te rijden . We gaan het mee maken. Iedere dag is weer een verassing

1. Jaap en Irene:
    22 juni 2023
    We hebben ook nu weer enorm respect voor jullie onderneming. Regen, hitte, grindwegen, kapotte rem, jullie doorstaan het allemaal. Petje af.
    Succes richting Portugal.
  2. Ellen Schade:
    22 juni 2023
    Hoy R en T gelukkig dat de rem is gemaakt ,toch wel eenbelangrijk onderdeel In zuid Spanje is het het warmste van heel Europa Maar geen verrassing voor jullie want jullie wisten dat het heet zou zijn. Het is inderdaad het beste om het Tropenrooster aan te houden en gelukkig zijn er kamers met Airco Zo te lezen blijven jullie positief Kanjjers hoor Blijf genieten GR e
  3. Nancy:
    23 juni 2023
    Een rem is toch wel erg essentieel hè! Nog een klein stukje naar Portugal, ben benieuwd!
  4. Olaf:
    23 juni 2023
    Leuk verhaal.T&R. Jullie bleven rustig. Van de ene zaak naar de andere. Hebben ze daar geen telefoon in de Decathlon? Dan nog 4 km. Hoe houd je het dan vol in die hitte? Knap hoor en zonder dat je uitvalt naar de ander. Jullie zijn echt een stel dat voor elkaar instaat. Dat is en blijft belangrijk. Ik lees over 6 liter water. Drinken ook als je geen dorst hebt. Dat hoort bij fietsen. Knap hoor. Straks weer Portugees praten, je moet het maar kunnen en aandurven. Geniet ook van de vruchten of zijn die alleen bij ons te koop? Sinaasappels, ananas,......
    Jullie hebben de 2000 km gehad, vandaag al over de 2023 km en in de tijd.