Dinsdag 18 juli

18 juli 2023 - Estella, Spanje

Het blijft maar warm. Eigenlijk te warm voor de camping, maar soms kan je dat niet zo goed van te voren zien. Dat betekent minder goed slapen, tent open maar dan hebben de muggen vrij spel tja dat is ook een keus . Om 8 uur al op de fiets . Het is dan nog redelijk te doen. Om een grote stad uit te komen met de fiets is een hele uitdaging . Zoals we al eerder schreven is het wegen net eigenlijk gebaseerd op de auto’s . Na 20 km zagen we weer het bordje camping waar we vanmorgen vertrokken waren. 🤬. Zoals iedere dag zijn we er wel weer uitgekomen . Het leek af en toe alsof we in de woestijn reden. Kale rotsen/ bergen, droge vlaktes , dorpjes tegen de berg aangebouwd met een kerkje op de top .en warm. Dus we hebben een kamer geboekt in een hotel. Vandaag 37 graden. Bij het hotel sprak een meneer ons aan in het Nederlands . Hij was daar samen met zijn gezin om een paar dagen de pelgrims route te lopen . Ook hun hadden last van de warmte en vonden de routes erg zwaar . Respect voor Vincent die deze route vanuit Nederland gelopen heeft . Petje af ( petje toch maar op)

1. Ellen Schade:
    18 juli 2023
    Hoy R en T Ik weet eenoplossing Fietsen naar de kust of met de trein en 14 dg lekker vakantie nemen aan zee. Jullie zijn met z,n tweeen en kunnen doen en laten wat je wil De hittegolf blijft nog even ,en daarnaast is het in juli ,Aug altijd warm in Spanje Mogen Sukses niet te ver rijden denk aan de gezondheid Hoop voor jullie morgen een fijne tocht met wat wind en mooie omgeving Gr E
  2. Olaf:
    19 juli 2023
    Hier wordt gesproken over een hittegolf in Spanje, die nog wel een tijdje zal aanhouden. ( 3weken). Komt door de straalstroom. Heel zuid Europa heeft er last van. Dat is gewoon overmacht. Daar kunnen jullie niets aan doen. Hier zeiden ze dat je ook s nachts moet zien af te koelen. Dat wordt moeilijk in een tentje. Kijk wat jullie het beste bevalt en denk aan je gezondheid. Hier tweede dag 4daagse. Vroeg vertrokken. Het is nog koel gelukkig. Ik leef thuis mee. Nog geen spierpijn of blaren.
    Jullie ook een koele dag toegewenst. Keep it cool, its just holiday.