Donderdag 11 /8

11 augustus 2022 - Burg, Duitsland

Warme dag vandaag zoals in heel Europa . Tijdens het fietsen merk je het niet zo. Altijd wel wat wind, pet en zonnebril op, insmeren factor 50 ( voordat we vertrekken) water in de fles mee en regelmatig stoppen om de voorraad drinken en eten aan te vullen. Om uur of 11 koffie tijd ( met een of ander lekker broodje) . S’avonds koken we de meeste tijd zelf . Proberen wel iets te maken wat makkelijk is en snel klaar . Lukt altijd wel. Veel rauw kost , kip en groenten. We zijn weer in Duitsland . Via Google Maps doen we de fietsroute. Meestal gaat het goed . Soms wordt de fietsroute wel erg letterlijk genomen door zandpaden in het bos. Niet te fietsen . Stukken gelopen dat wel zwaar is. Maar we zijn voor het eerst weer op een camping. Kamer boeken in Duitsland is gemiddeld toch wel tussen de 75 en 100 euro. Dat gaan wij dus niet doen .Deze camping weet ook wel van rekenen. Je krijgt een kaart ( borg van 30 euro) die de deuren opent voor de toilet en de douche , stroom voor de batterij van de fietsen , gebruik maken van het kooktoestel of wat dan ook) Morgenochtend wordt er dus gekeken hoeveel stroom er verbruikt is en de rest van de borg kan je dan terug. Je kunt ook gebruikt maken van een koelkast. Kost 1,50 euro . Voor de camping betalen we 30 euro. Zo gaat het dus op campings 😂en dat met ons mini tentje en 2 fietsen. De rest van de camping staat vol met campers. We zijn stiekem wel een beetje benieuwd wat de campers moeten betalen  💰

1. Gr Piet en Marijke:
    11 augustus 2022
    Dus een rondje Duitsland gaat em niet worden volgend jaar! Veel plezier met de laatste kilometers!!
  2. Ellen Schade:
    11 augustus 2022
    Hoy R en T Zo al aardig in de buurt dan ga je merken wat in de weken dat jullie weg waren de prijzen van alles erg snel omhoog is gegaan Er wordt erg geklaagd . Dus geniet nog maar van het goedkope fietsen en het eten wat jullie makkelijk doen Blijf genieten Gr E