Woensdag 10/8

10 augustus 2022 - Żary, Polen

Bijna bij de Duitse grens. De afgelopen 2 dagen heerlijk gefietst. Gister zelfs goeie fietspaden gehad . Vandaag het grootste gedeelte door de bossen . Heerlijk weer en meewind . Vandaag echt veel gefietst 120 km. Komt omdat de weg / fietspad prima was . Anders lukt dit echt niet in dit land. Altijd leuk om in de kleine dorpjes boodschappen te doen . Het zijn kleine winkeltjes die je soms per ongeluk ziet . Valt op omdat de mensen uit het dorp daar naar binnen gaan. Er is dan ook een toonbank waar een mevr achter staat. Je wijst aan wat je wilt hebben en betalen maar. Wat opvalt is de enorme grote wand met allerlei soorten alcohol en sigaretten. Regelmatig zien wij dronken mensen langs de weg lopen. Je houdt je hart vast als je ze wachelend langs de weg ziet. Vrachtwagens denderen echt wel door. Het volgend doel wordt Berlijn. Tja . Dan schiet deze vakantie wel op. We denken volgende week vrijdag weer thuis te zijn. Tegenover ons hotel is er een opvang lokatie voor de mensen uit Oekraïne. Bij veel supermarkten wordt er gecollecteerd voor deze mensen. Ook staan er dozen na de kassa’s om eten te doneren aan de Oekraïners .

1. Monique takens:
    10 augustus 2022
    WOW !!!m 120 km dat is een behoorlijke afstand. Langzamerhand komen jullie weer richting huis. Wat een mooie reis weer. Fijn dat het nu even meezit met het weer en de goede fietspaden.
    Bij het zien van alle vluchtelingen besef je weer eens hoe goed we het hebben, dus geniet inderdaad van alle kleine dingen ( en van elkaar).
    Tot snel, groetjes van ons
  2. Ellen Schade:
    11 augustus 2022
    Hoy R en T Heerlijk om weer eens goede fietspaden te hebben Wat gaat de tijd toch snel Alweer richting Berlijn Hoe is het weer? hier hebben we hittegolf ,maar ook dat went Gewoon rustig aandoen Het is hier heel stil op de straten Echt bouwvak vakantiebMorgen een fijne rustige dag Fiets met plezier Gr E