Dinsdag 25 juni

25 juli 2023 - Saintes, Frankrijk

We zijn beland aan de overkant van de gironde. Met een grote boot dat ongeveer 30 minuten duurde. Het waaide pittig op zee. We werden zelfs nat door het opspattende water . Best wel fris . Windkracht 5 dus lekker beuken tegen de wind in. De hele kust van Bayonne tot Verdon is bosrijk en de kust is een paradijs voor surfers . We zijn nu in Centes. Daar staat een oude Romeinse triomfboog en een amfitheater. En dat voor een heel klein plaatsje. We komen nu ook veel meer fietsers tegen en Nederlanders zijn ook volop aanwezig .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gr Piet en Marijke:
    25 juli 2023
    appeltje eitje nu in "la douce france".Veel fietsplezier nog!!
  2. Ellen Schade:
    26 juli 2023
    Hoy R en T Echt vakantie Fietsen,dorpje,kerkje en een bootreisje Geniet ervan Hoe is het weer na de hittegolf . komende dagen hier ook redelijk Echt Nederlands zomerweer ,Morgen Sukses en geniet Gr E
  3. Monique takens:
    26 juli 2023
    He Theo en Rineke, nu gaat het een beetje lijken op vakantie!! goede wegen, goede temperatuur en leuke dorpjes en marktjes. Geluk dat je op de fiets bent anders kom je in de verleiding om allerlei snuisterijtjes te gaan kopen.
    lekker genieten en groetjes van ons
  4. Olaf:
    26 juli 2023
    een boottochtje en genieten van het gebeuk van de golven. Heerlijk jullie zien er ook goed uit T&R op de foto. Kan je nagaan pensionada's, die even naar Marokko rijden en dan weer terug. Hier zijn er velen, die dat niet kunnen of niet zouden willen. Wat een avonturen en nu dan ook gewoon gaan net als al die andere fietsers. Die Romeinen waren nog niet zo gek met een amfitheater te bouwen aan de kust met een zuivere inval van de zon en een uitgaansgelegenheid voor alle soldaten. Glaskunst wellicht en waarschijnlijk als nep te vinden op de snuisterijenmarkt. Maar toch interessant wat een hoogconjunctuur er is geweest en hoe dat later ineenstort, wanneer de Romeinen het stadje verlaten. Geniet van de prachtige omgeving en een plezierige dag