Dinsdag 20 juli

20 juli 2021 - Pannonhalma, Hongarije

Vestjes en regenjassen kunnen nog in de tassen blijven. Heerlijk zonnig weer om te fietsen. Er staat wel een behoorlijke wind in ons voordeel. Ook wel lekker. Het doel vandaag was Gyor. Daar een van de tentstokken gebroken was , wilde we naar declathon voor nieuwe of anders een nieuwe tent. We hebben nieuwe stokken . Erg fijn. Fietspaden kennen de Hongaren niet echt. Heel veel kiezelpaden dat zwaar is om te fietsen. Ook hier wordt je regelmatig naar de hoofdweg geleid waar het verboden is om te fietsen. Uiteindelijk hebben een grote afstand moeten afleggen op modderpaden, kiezels enz. Onze eerste indruk tot nu toe is dat het gedeelte waar we nu zijn,  welvarend is . Omgeving , huizen en de mensen zien er goed uit. Grote supermarkten en grote autos die erg hard kunnen rijden.
Wat een verschil met de eerste keer dat wij met ons gezin en pa en moe hier waren. Was in de 1990 denk ik. Er was amper is te koop en je had een visum voor het land nodig . Verleden tijd . Wel leuk dat we dat toen ook meegemaakt hadden.
We wilden vanavond kamperen. Helaas bestond de camping niet meer. Via het toeristen Buro hebben een kamer gevonden in Pannonhalma .  Morgen weer verder.
We hebben 1700 km gefietst tot nu toe

1. Olaf:
    20 juli 2021
    1700 km, daar doe ik een jaar over, zonder kiezelstenen. Keigoed of moet ik zeggen kiezelsterk
  2. Trudy en Andre:
    20 juli 2021
    We volgen jullie reisverslag vanuit Oostenrijk. Wij zijn met de auto hoor! 😏 Goede reis verder; we hebben bewondering voor jullie.
  3. Ellen Schade:
    20 juli 2021
    Hoy Fijn even geen regen !Wat een verschil hè in deze landen die het toerisme hebben ondekt Hebben jullie morgen wat betere fietspaden of weten jullie dat niet en moet je het ervaren Sukses Geen regen ,wel plezier met mooie natuur Gr E
  4. Jeroen Baaij:
    21 juli 2021
    Petje af voor jullie beide!! Echt heel knap! Dat de reis maar heel voorspoedig mag blijven verlopen! Wij hopen voor jullie nog veel zonnige dagen! Groet, Familie Baaij
  5. Tineke:
    21 juli 2021
    Zo wat hebben jullie al een afstand afgelegd. En fijn dat het nu lekker weer is.
    Het is wel heel vervelend rijden op kiezelsten. Geluk dat jullie nog geen lekke banden hebben.
    Verder succes met het fietsen naar jullie doel.
    Lieve groetjes