Woensdag 21 juli

21 juli 2021 - Siófok, Hongarije

We staan op een camping aan het balaton meer. Langs het meer een aan eenschakeling van huizen, vakantie huizen, strand tenten en veel zon aanbidders. Best wel druk . Ze houden hier geen rekening met de Corona. Geen anderhalve meter of mondkapjes., De fietstocht was mooi. Door vele kleine dorpjes , het authentieke Hongarije. Oudere Vrouwen met soort jurkschorten en mandjes. De jeugd is wel erg modern gekleed.  Ieder huis heeft een hond om de boel te bewaken. Als wij langsrijden begint bij ieder huis een hond te blaffen. Gelukkig hebben alle huizen hekken zodat de hond niet naar ons toe kan rennen. Ik ben nl niet zo’n held . Zoals eerder beschreven zijn er geen fietspaden maar rustigere kleine wegen waar overigs ook erg hard gereden worden. Landschap is erg heuvelachtig. Steigingen van 10% kwamen een paar keer voor. Theo heeft behoorlijk zijn best moeten doen . Mijn accu moest ook hard werken 😓.
Het is hier volop zomer. Heerlijk 😻

1. Jaap en Irene:
    21 juli 2021
    Leuke verhalen en belevenissen. Berg op, met of zonder accu, we vinden het een hele prestatie. Wel eng die wegen waar de auto’s hard rijden. De volgende rit maar eens lekker berg af de hele weg. 😊
  2. Olaf:
    21 juli 2021
    We waren in Transylvania, het oude deel van Hongarije, nu Roemenië. Ze reden daar ook erg hard. Jammer dat ze dan weinig respect hebben voor fietsers. Vroeger was een fietser een klasse lager. Een chique auto heeft altijd voorrang zelfs bij een vrachtwagen, die voor anderen geen ruimte laat. Nou ja goed dat jullie overeind zijn gebleven. Veel succes en veel mooi weer!!!!
  3. Ellen Schade:
    21 juli 2021
    Hoy Een optimistische mail Fijn dat het weer ,de route en de camping goed zijn Maak er gebruik van Goed van jullie om zo enthousiast te zijn en te blijven Geniet morgen van de route en sterkte met de stijgingenVooral Theo ,maar een voordeel zijn lange benen Genieten tot morgenGr E
  4. Steffen:
    22 juli 2021
    Hallo,

nach dem vielen Regen ist es sicherlich schön für euch, dass ihr jetzt viel Sonne und Wärme habt. Weiterhin eine schöne Tour.
    Viele Grüße