Maandag 19 juli

19 juli 2021 - Mosonmagyaróvár, Hongarije

Hoera 🥳  we zijn in Hongarije aangekomen. Maar dat ging vandaag wel moeizaam. De fietsroute was erg slecht aangegeven waardoor we vreselijk omgereden zijn. Dwars door weilanden , karrensporen en grindpaden en dan nog verkeerd . Balen natuurlijk. Eerst maar weer wat gegeten en gedronken en dan gaat het wel weer. Het was trouwens voor het eerst een warme dag . Veel gedronken. Geen vestjes meer en regenjassen . Bij de grens Oostenrijk/ Hongarije konden we gewoon doorfietsen . Geen controles. We hebben wat geld gewisseld voor forint . 1 euro is 350 forint. Effe rekenen in de winkel waar  een mondkapje niet nodig is. Het vaccinatie boekje werd op de camping weg gewoven. Niet nodig . Onzin. Ieder land heeft zijn eigen regels.,

1. Ellen Schade:
    19 juli 2021
    Hoy Fijn dat jullie eindelijk mooi weer hebben,Jullie klagen wel over de slechte fietspaden , maar hoe was de omgeving ? Hoe is de natuur in Hongarije,veel bossen of open vlaktes? Als ik een rondreis maakte kom je veelal in grote steden en rij je op de snelweg,Geniet heel veel van de natuur om je heen En als je moet omrijden ,zie je wat extra’s en dat is meegenomen ,Echte afspraken hebben jullie toch niet in Griekenland. Neem de tijd en geniet van alles om je heen zorg E
  2. Ruud Minis:
    19 juli 2021
    Gaat best wel snel. Nu al Hongarije. En dat mooie weer hebben jullie zeker verdient.
    Ik heb voor jullie nog een mooie toeristische tip. Bezoek een wijngaard; “Minis Vineyard” in Arad in Roemenië. Misschien een stukkie omrijden. Maar een familie bezoekje kan leuk zijn. Maak vooral veel foto’s en je kan doorgeven dat de wijn heerlijk is. 😋
    Hoe leuk is dat om te cramperen tussen familiejuwelen. Succes met de reis.
  3. Olaf:
    19 juli 2021
    Heerlijk mooi weertje voor jullie. Jullie kunnen na zoveel nat weer best weer eens wat voorspoed gebruiken. Ik zou even balen. Kan je eindelijk lekker fietsen blijk je verkeerd te fietsen. Nou ja Hongarije plus zullen we het maar noemen. Soms zie je grote landbouw cooperaties en soms kleine stukjes land uit de tijd van ieder een eigen stukje landbouwgrond. Als je niets meer weet te zeggen Bekasjee ish tante, wat zoveel betekent als God bless you. Succes.
  4. Monique takens:
    21 juli 2021
    beste buurtjes, met veel ontzag voor jullie lees ik de reisverhalen. Wat een bikkels zijn jullie. Ondanks de grote en kleine tegenslagen toch weer genieten van de mooie momenten. Veel succes, geniet ervan . Wens jullie veel mooi weer en een voorspoedige reis.