Zondag 15/2

15 maart 2020 - Vientiane, Laos

Gister niets aan het blog kunnen doen daar er geen wifi was. Ook geen airco wel een plafond ventilator. Blijft toch te warm in de kamer. Kamer was heel erg sober maar de volgende was pas na 30 km. Echt geen zin meer na 75 km heuvel op en af. Vandaag 35 km gereden . Ging prima . Heerlijke kamer. Goede ontvangst door de WiFi zodat we weten wat er in de wereld speelt. Hoofdpunt is natuurljk de Carona virus en alle consequenties hiervan. In Laos merken wij er niets van. Wel te horen gekregen via reisbureau dat het niet duidelijk is wanneer we via Hong Kong naar Amsterdam vliegen. Er is nl 14 dagen een stop op hong kong / Amsterdam.
Wij zitten wat reisschema volgens planning. Fietsen blijft zwaar, weer blijft heet, bergen blijven bestaan en gelukkig is er koud water. En bananen niet te vergeten. Op de route van gister kwamen een paar dorpjes tegen . Kun je weinig / niets kopen. Meestal proberen we om 9 uur ergens wat te eten. Zo ook deze keer. Allervriendelijkste mensen maar het eten durfden niet goed aan. Mensen eten plakrijst met wat vlees en groeten en eten met hun handen. Theo heeft wel wat genomen en ik heb het bij plakrijst gehouden. Er wordt ook bier aangeboden maar dat hebben we afgeslagen. Er is op de meeste plekken geen riolering en iedereen doet in het wilde weg zijn behoefte . het stonk daar aardig naar urine. Mensen zelf hebben dat ws niet in de gaten. Ze wilden geen geld aannemen en uiteindeljk kreeg een jongetje het geld.
In het dorp Nam Sang is een fraaie hangbrug. Theo is er wel overheen gefietst. Ik ben gaan lopen. Het Hotel ligt aan de Mekong rivier. Het water staat laag. Mooi uitzicht.

1. Tineke:
    15 maart 2020
    Wat een mooi en indruk wekkend reis verslag. Wat mij steeds opvalt is wat leven wij dan in een prachtig land met alle voorzieningen.
    Respect voor jullie uithoudings vermogen in die hitte . Hoop dat jullie optijd weer naar huis kunnen vliegen.
    Lieve groetjes Tineke.
  2. Ellen Schade:
    15 maart 2020
    Gisteren al over de Corona gehad Blijf in contact met het reisbureau en volg hun raad op Haal als je gelegenheid heb paracetamol en neusdruppels in voorraad Je weet ik ben altijd optimistisch ,maar onderschat dit niet Blijf genieten van het mooie land ,maar neem wel jullie rust Groetjes Ellen
  3. Cock:
    15 maart 2020
    weer een mooi verslag. Hoop ook dat jullie op tijd terug kunnen vliegen. Is er een alternatief als Hongkong/Amsterdam dicht blijft. Hier in Europa wordt het ook steeds moeilijker om naar andere te reizen of er uit terug te komen. We keep our fingers crossed!
  4. Ruud Minis:
    16 maart 2020
    wat bijzonder om elke dag een bericht van jullie te ontvangen. zo te lezen genieten jullie wel. Het zou mij wel te zwaar zijn met al die heuvels en de vele kilometers. Petje af. Blijf genieten en pas goed op jullie zelf en nog vele mooie kilometers. En nog even niet denken aan de terugreis, wie weet gaat dit voorspoedig.
    Liefs , Ruud en Ada
  5. Hans:
    17 maart 2020
    Overal ter wereld worden Nederlandse toeristen teruggevlogen (evt. met vertraging) ; als jullie hier terug zijn zal je het land amper meer herkennen. Geniet daarom van jullie welverdiende vakantie!
  6. Olaf:
    17 maart 2020
    Het is alweer veranderd. Alle Nederlanders wordt aangeraden terug te keren naar Nederland. Misschien weet het consulaat wel meer. We hoorden het op tv. Maar vinden het nog niet terug op internet