Woensdag 4 maart

4 maart 2020 - Luang Prabang, Laos

vanmorgen om 7 uur vertrokken ivm de warmte en de zware tocht Maar laat het toch erg mistig zijn in de bergen. Was wel lekker de eerste uren. Tocht was zwaar. Slecht wegdek, constant  heuvel op en neer. We reden door erg armoedige dorpjes. De mensen maakten vuurtjes voor het huis om te koken. We zagen ook bij de huizen varkens lopen. Was de eerste uren geen eten te koop. We hebben maar wat ingepakte cake gekocht .( ze waren absoluut niet lekker)  Gelukkig was er uiteindelijk op een bergtop een eetgelegenheid . Lekkere mie soep dat op hout vuurtje klaargemaakt werd. ( zie foto) . De hoogste heuvel heb ik mij laten voortrekken door een tractor die ook naar boven ging..😂.  Onderweg zwaaiden veel mensen en kinderen ons gedag. Heel veel kinderen. Ze kwamen overal vandaan. De meeste kinderen hadden vieze kleren aan of liepen bloot. Veel jonge moeders met baby’tjes op hun heup in een draag doek. Zittend voor hun huisje van rieten matten en leem. De bevolking heet” Hmong people “  Na 60 km om 13 uur waren we blij met het guesthouse wat we gevonden hadden. Onderweg kwamen een man op een toerfiets uit  Indië  tegen. Even mee staan praten Hij was gestart in Bangkok en reist door verschillende landen. Morgen weer verder.

1. Tineke:
    4 maart 2020
    Wat een andere wereld zoals jullie beschrijven.
    Wat hebben wij het toch een luxe in Nederland.
    Nog lekker genieten samen
  2. Ellen Schade:
    4 maart 2020
    Hallo doortrapters Al ik het zo hoor is Laos nog steeds een achtergebleven arm land Koop in een dorp een grote zak snoep en deel dat aan de kinderen Ik vond ze erg bescheiden en verlegen Toch zijn de mensen best tevreden want ze weten niet beter Blijf genieten vooral van jullie luxe Fijne dagen Ik ga vrijdag voor familie bezoek naar Boston en Miami !Tot volg3nde week zondag Jullie horen hoe of wat weet ik nog niet.Veel groetjes Ellen