Donderdag 5 maart

5 maart 2020 - Vientiane, Laos

Een prachtige , maar pittige route. Het bleef op en neer gaan met korte klimmen. We fietsen door fraaie landbouw gebieden en veel authentieke Hmong bergdorpen. We werden constant gegroet door kinderen die aangespoord werden door de ouders met” Saubaidee” . Het wegdek was slecht met stukgesneden asfalt, gaten, grof kiezel en slecht gerapareerd wegdek. In de dorpjes kun je alleen   Verpakte etenswaarde kopen. Soms wat fruit langs de weg.  We hebben ongeveer 90 km gereden. Onderweg waren helaas geen mogelijkheden om te overnachten.
onderweg nog een flinke regenbui gehad.,toch maar even geschuild.
vanavond heerlijk gegeten bij het hotel. Een kok had het eten ( zelfde ingrediënten uitgekozen) klaargemaakt voor ons. En Chinese thee gedronken. Er is hier veel chineze invloed.

1. Cock:
    5 maart 2020
    Weer een fraaie belevenis en mooie foto's! Oppassen met Chinezen, het Corona virus slaat in de rest van de wereld aardig om zich heen!
  2. Rineke Haasnoot:
    6 maart 2020
    Hoi. Ook hier kunnen we via de Volkskrant ( digitaal) op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van de Corona virus. De WiFi is overal te ontvangen. De kwaliteit is wisselend.
  3. Ruud Minis:
    5 maart 2020
    Jullie konden niet overnachten?
    Hoe hebben jullie dat dan opgelost?
    Wel voorzichtig zijn hoor.
    Leuk om jullie te volgen? Mooie reis 👍
  4. Rineke Haasnoot:
    6 maart 2020
    Hoi Ruud. Op deze route was er geen overnachting mogelijk. ( dat wisten wij ook ) We reden door super arme dorpjes .geen elektriciteit, waterleiding. En daar is dan echt geen guesthouse. We moesten dus de km maken. Mooie tocht . Inmiddels liggen we heerlijk in een redelijk goed hotel. Vandaag nemen we een rustdag. Groetjes
  5. Ellen Schade:
    5 maart 2020
    Hallo Hoe gaat het met jullie ik heb de indruk dat jullie soms vergeten dat het een vakantie is, Hou wel in de gaten dat schoonheid en genieten belangrijker is dan afstand,Ik vind het wel geweldig hou jullie het volhouden iedere dag weer een nieuwsbrief te schrijven.Ik ga dus morgen naar Amerika ,,maar pak het verslag van jullie zo snel mogelijk op ,maar ben wel 4 dag reizende,Wel een voordeel dat alles opgeslagen wordt .Bedankt Morgen fijne dag met veel mooie dorpjes en af en toernooi nog een tempel of reünie Veel plezier Gr Ellen
  6. Rineke Haasnoot:
    6 maart 2020
    Hoi Ellen. Gaat goed met ons hoor. Geen zorgen maken. Het is een prachtige route maar soms kan het even niet anders. Het gebied waar wij door gaan is erg bergachtig en heuvelachtig. Er is onderweg veel te zien.
    Onze conditie is wel prima nu.
    Veel plezier in Amerika 💋
  7. Monique takens:
    6 maart 2020
    Wat een bijzondere reis tot nu toe. Mooie verhalen en foto's. Wat dat betreft is kunnen reizen toch echt wel fantastisch