Woensdag 15/7

15 juli 2020 - Soest, Nederland

Vandaag zijn we tot de conclusie gekomen dat de “ Apennijnen “ wel een heel groot gebied is. We hebben wat geklommen vandaag in de bergen .Maar ook enorme lange afdalingen gemaakt. We hebben een prachtige tocht gemaakt . Veel watervallen , mooie natuur en heerlijk fietsen. Wij zaten op een bankje eten en toen kwam er een Italiaanse dame een heel betooghouden over mondkapjes. Ze vroeg of mondkapjes ook verplicht zijn in nlWe zitten bij Vinci ( geboorte plaats van Leonardo da Vinci. ) via Pistoia richting Florance . Morgen zijn we in Florance. Nog 30 km. We staan nu op een mooie camping met 350 plaatsen waarvan er 10 bezet zijn. Camping heeft 3 grote zwembaden . Prachtig . Vanmiddag een enorme regenbui met veel donder en blixem. Helaas voor het eerst was het een en ander nat geworden. Maar voordeel van Italië dat na de regen het gelijk weer warm is. Kan alles lekker drogen. We hebben wel besloten om toch naar Rome te rijden. We waren eerst niet helemaal zeker of we dit nog wilde doen. Maar het fietsen gaat goed en we hebben er zin in. Morgen kijken naar een ander luchtbed . Deze is ws lek.

samen de berg op. hoe doen we dat. Theo fietst in zijn eigen tempo. Ik kan natuurlijk harder ivm de accu. Ik fiets dan voor en wacht een groot stuk verderop. Kan ik even uitrusten, foto’s maken , soms even wat eten of drinken aanreiken. En zo gaat het door. Even de beurt/ weg verkennen en soms vast bij de camping inschrijven. De berg af is Theo veel sneller. Ik ben blij dat de remmen goed werken. Snelheid soms 40/45 km . Best wel hard . Halverwege of beneden staat hij dan te wachten. Bij een erge steile helling of als hij erg moe is  houdt hij mij bij de arm vast en gaan we samen een stuk omhoog., Dankzij de accu.

1. Trudy en Andre:
    15 juli 2020
    Jullie beleven nogal wat! Doe voorzichtig en veel plezier!
  2. Ruud Minis:
    16 juli 2020
    dat doet me aan vroeger denken, toen ik met Theo ging fietsen. Ik rookte en dronk tot laat in de avond. 's Morgens was ik natuurlijk niet echt fit. Dus, je raadt het al, Theo nam mij op sleeptouw. Hij was mijn motor :)
  3. Leembruggen:
    16 juli 2020
    Wat een mooie tocht weer Rien en Theo .
    Ontzettend leuk dat we een beetje mee kunnen genieten !
    Nog fijne tocht samen met hele mooie herinneringen
  4. Monique takens:
    16 juli 2020
    mooi avontuur zo en heerlijk om in de bergen te zijn.